ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۲۴۲
همانطور که هوش مصنوعی نحوه کار ما را تغییر می‌دهد، ما را نیز مجبور می‌کند تا نحوه تعریف نقش‌ها را تغییر دهیم.
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳

بیزنس گزارش کرد در سراسر چندین کشور آسیا-اقیانوسیه، فصل فارغ‌التحصیلی دانشگاه‌ها نزدیک است و به‌زودی، گروه جدیدی از جویندگان کار برای اولین‌بار وارد بازار کار رقابتی خواهند شد و صفحات شغلی شرکت را بررسی و رزومه ارسال می‌کنند و برای مصاحبه آماده می‌شوند.
ابزار‌های مولد مبتنی بر هوش مصنوعی به رفع برخی از چالش‌هایی که جویندگان کار با آن روبرو هستند کمک می‌کند. روش‌های استخدام می‌توانند ناخواسته سوگیری‌های انسانی را بر اساس نام، سوابق تحصیلی، نژاد و جنسیت نامزد معرفی کنند.

ابزار‌ها و پلتفرم‌های شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی را می‌توان برای کاهش تعصبات در تصمیم‌گیری‌های استخدام آموزش داد و اطمینان حاصل کرد که کارکنان بر اساس توانایی‌ها و مهارت‌هایشان منصفانه‌تر انتخاب می‌شوند.

این مورد می‌تواند به نیروی کار متنوع‌تر و فراگیرتر منجر شود، در حالی که متخصصان بیشتری را در سراسر منطقه به فرصت‌های شغلی جدید پیوند می‌دهد.

ابزار‌های هوش مصنوعی همچنین می‌توانند نیازمندی‌های شغلی را تجزیه‌وتحلیل کنند و پروفایل‌های نامزد‌ها را بر اساس مهارت‌های خاص و نه فقط عناوین شغلی یا نقش‌های قبلی، مطابقت دهند.

برای نسل‌ها، مشاغل را با عنوان تعریف کرده‌ایم. با این حال، همانطور که هوش مصنوعی نحوه کار ما را تغییر می‌دهد، ما را نیز مجبور می‌کند نحوه تعریف مشاغل را تغییر دهیم. ما باید شروع کنیم که هر شغلی را به‌عنوان مجموعه‌ای از وظایف ببینیم و درک کنیم که آن وظایف به‌طور منظم تغییر خواهند کرد.

با تعریف مشاغل دارای مهارت و به کارگیری هوش مصنوعی، استخدام‌کنندگان می‌توانند نامزد‌هایی را از پیشینه‌ها یا صنایع غیر سنتی با شایستگی‌های لازم و مهارت‌های قابل انتقال پیدا کنند.

ابزار‌ها و پلتفرم‌های مولد مبتنی بر هوش مصنوعی نیز فرآیند استخدام را کارآمدتر می‌کنند، برای مثال می‌توان از ابزار‌های جدید منبع‌یابی برای ایجاد جستجو و غربالگری متقاضیان استفاده کرد.

کارفرمایان همچنین می‌توانند از هوش مصنوعی برای تجزیه‌وتحلیل روند‌های بازار کار منطقه‌ای و به دست آوردن بینش‌های خاص بازار‌های محلی استفاده کنند و می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا راهبرد‌های استخدام خود را با شرایط خاص محلی تنظیم و اطمینان حاصل کنند که بهترین استعداد‌ها را جذب می‌کنند.

فارغ‌التحصیلان می‌توانند مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و اولویت‌های شغلی خود را در سایت‌های شبکه‌ای حرفه‌ای وارد کنند و هوش مصنوعی آنان را با مشاغلی که مناسب‌ترین هستند مطابقت دهد.

ابزار‌های هوش مصنوعی همچنین می‌توانند شرح شغل را تجزیه‌وتحلیل کنند و آن‌ها را با رزومه یک نامزد مطابقت دهند تا مرتبط‌ترین کلمات کلیدی و مهارت‌ها را شناسایی کنند.

ارسال نظرات