ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۲۵۲
رئیس پارک علم و فناوری البرز در رویداد «حفظ دارایی‌های فکری»
رئیس پارک علم و فناوری البرز در رویداد «حفظ دارایی‌های فکری» که در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد گفت؛ پیشران توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور توجه به موضوع مهم مالکیت فکری است.
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸

به گزارش بازارکار، رئیس پارک علم و فناوری البرز در این رویداد با اشاره به اهمیت مالکیت فکری در تجاری سازی یافته‌های دانشگاهی خاطرنشان کرد: برای تجاری سازی ایده‌ها و تبدیل آن‌ها به ثروت و نیز توسعه کسب و کار‌ها و برندها، موضوع مالکیت فکری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این موضوع باید در همه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فناوری کشور مورد توجه قرار بگیرد.
مهندس مهدی عباسی با اشاره به استقرار و راه اندازی دبیرخانه مالکیت فکری از سوی وزارت علوم در پارک علم و فناوری البرز تصریح کرد: در سال‌های گذشته موضوع مالکیت فکری با تعدد متولی مواجه بوده و با ایجاد دبیرخانه مالکیت فکری در پارک علم و فناوری البرز تلاش می‌کنیم این موضوع به صورت هماهنگ و سراسری مورد توجه قرار بگیرد و به توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور کمک کند.
رئیس پارک علم و فناوری البرز بر ارائه مشوق‌های مورد نیاز در بخش مالکیت فکری تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم دادن مشوق‌های لازم برای توسعه مالکیت فکری در کشور از جمله ثبت اختراع، ثبت برند و موضوعات مرتبط در این حوزه است؛ به گونه‌ای که تا ۷۰ در صد هزینه‌های مربوط به مالکیت فکری در زمینه ثبت اختراع و برند و ... از سوی معاونت فناوری و نوآوری و توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اقتصاد دانش بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی تقبل شود.
وی بر تولید محتوای آموزش‌های مرتبط با مالکیت فکری در دبیرخانه مالکیت فکری در پارک علم و فناوری البرز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دو ساعت محتوای آموزش در حوزه مالکیت فکری تولید شده و بزودی تا هشت ساعت تولید محتوا افزایش یافته و در اختیار جامعه هدف و فعال در حوزه اقتصاد دانش بنیان و فناور و مراکز علمی و فناوری قرار می‌گیرد.
رئیس پارک علم و فناوری البرز به راه اندازی سامانه مالکیت فکری اشاره کرد و گفت: برنامه ما این است که همه نیاز‌های مالکیت فکری مخاطبان و متقاضیان در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف را از طریق این سامانه پاسخگو باشیم.
گفتنی است؛ مراسم رونمایی از نسخه آزمایشی سامانه مالکیت فکری کشور با حضور دکتر سجاد محمد علی نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهندس عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز، دکتر ترابی معاون دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر سید حسن میرحسینی عضو هیات مدیره انجمن مالکیت فکری ایران و دکتر براتی از کانون مالکیت فکری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد.

ارسال نظرات