بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۲۵۷
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به دنبال تقویت صنعت زنبور عسل در گیلان هستیم.
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۳

به گزارش بازارکار، صالح محمدی با اشاره به پتانسیل خوب کشور و استان گیلان در حوزه پرورش زنبور عسل اظهار کرد:  شد: با تلاش زنبورداران کشور رتبه دوم تولید عسل در دنیا را داریم و پس از چین، بالغ بر ۱۳۶ هزار تن عسل تولید می‌کنیم.

وی با بیان اینکه محصولات جانبی زنبور عسل هم از نظر دارویی و هم از لحاظ مواد مغذی بسیار مهم است، گفت: براساس نتایج تحقیقات مشترک با دانشگاه ها و مراکز درمانی، کارایی داروها با مصرف عسل و فرآورده‌های آن افزایش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم تشویق سرمایه‌گذاران در بخش صنعت زنبور عسل، ادامه داد: بالغ بر ۴۶۸۳ زنبورستان در گیلان داریم که سالانه بین ۵.۵ تا ۶ هزار تن عسل تولید می‌کنند و افزایش و کاهش تولید عسل بستگی به شرایط آب و هوایی دارد.

وی سال جاری را یکی از سال‌های خوب در حوزه برداشت عسل دانست و گفت: به دنبال تقویت صنعت زنبور عسل در گیلان هستیم و پایداری تولید و توسعه این محصول را در دستور کار داریم.

محمدی از تسهیل‌سازی صدور مجوزهای ایجاد و توسعه فعالیت زنبورداری خبر داد و بیان کرد: تسهیلات تبصره ۱۸ نیز در بخش‌های واحدهای تبدیلی و صنایع برندسازی و بسته‌بندی با هدف تقویت سلامت غذایی پرداخت می‌شود.

وی عسل را یک ماده غذایی دارای ارزش دارویی دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک پرورش زنبور عسل با همکاری مدیریت ‌ای جهاد کشاورزی و بانک عامل انجام خواهد شد، زیرا بانک‌ها ملزم به تخصیص ۱۵ درصد تسهیلات خود در بخش کشاورزی هستند.

 

ارسال نظرات