ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۲۶۱
از دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور تا
آذرماه سال ۱۳۹۱، طرحی به نام "مهرآفرین" توسط دولت دهم به تصویب رسید تا راه برای به کارگیری نیروی انسانی جدید در دستگاه‌های دولتی هموار شود، اما این طرح پس از گذشت ۱۲ سال هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۲

بسته اخبار اجتماعی ایرنا در نوزدهم تیر به تشییع پیکر شهیدگمنام،هشدار شیوع تب دانگ،ایجاد مرکز منطقه‌ای درجزیره هرمز،صدور گذرنامه زیارتی،هدفگذاری تولید انرژی سبز،پرورش گونه‌های مار در اسارت،کاهش هزینه داروهای جدید دیابت،دستگیری ۱۱۴کلاهبردار فروشنده سوالات کنکور،آغاز فرایند هدایت تحصیلی،درمان رایگان ۱۷ هزار کودک بی‌بضاعت و معلمان در انتظار تبدیل وضعیت و رتبه‌بندی پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

آغاز فرایند هدایت تحصیلی از فردا/ بیش از یک میلیون و ۱۹۰ نمون برگ صادر می‌شود

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای امسال بیش از یک میلیون و ۱۹۰ هزار نمون‌برگ صادر می‌شود، گفت: فرایند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم از طریق بررسی‌های مشاوره‌ای و امتیاز عملکرد تحصیلی انجام می‌شود.

امیر تجلی نیا با اشاره به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: هدایت تحصیلی فرایند ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان پایه نهم است تا ضمن آشنایی با علائق، توانایی، استعدادها و ویژگی‌های شخصیتی و همچنین نیازهای حال و آینده کشور، شایستگی لازم برای انتخاب آگاهانه و آزادانه رشته تحصیلی را کسب کنند.

وی اظهار داشت: در این فرایند تمامی دانش آموزان پایه نهم ابتدا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و با اجرای آزمون‌های مشاوره ای، ویژگی‌های شخصیتی آنان به صورت یک کارنامه شخصی سازی شده به آنان نمایش داده می‌شود؛ سپس اجرای فرم‌های نظرخواهی انجام می‌شود که براساس آن نظر خود دانش آموز، والدین آنان، دبیران تمامی دروس در پایه نهم همچنین نظر مشاوره مدرسه در سامانه هدایت تحصیلی برای هر دانش آموز جمع آوری می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دادگاه‌های صلح تا آذرماه امسال در همه استان‌ها تشکیل می‌شود

معاون اول قوه قضاییه از تشکیل دادگاه‌های صلح تا آذر در همه استان‌ها خبر داد و گفت: این قانون مهم، سرنوشت حدود نیمی از پرونده‌های دادگستری را تعیین خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در دومین جلسه پیگیری و هماهنگی اجرای قانون شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی دقیق و اهتمام جدی، اقدامات لازم برای اجرای هماهنگ و بدون ابهام این قانون در سراسر کشور صورت گیرد.

وی با اشاره به تصویب نهایی و دائمی شدن قانون جدید شوراهای حل اختلاف افزود: دادگاههای صلح در کنار رسیدگی قضایی قرار است به سمت آشتی دادن مردم و صلح و سازش حرکت کنند؛ پس باید به نحوی جهت گیری شود که فلسفه وجودی این دادگاه‌ها محقق شود و تمام حوزه‌های قضائی سراسر کشور باید دادگاههای صلح را ایجاد کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

از پرداخت ۵۳ همت مستمری ماهانه تا افزایش ۸۸ همت درآمد در دولت مردمی

سازمان تأمین‌اجتماعی با داشتن بیش از ۴۶ میلیون بیمه‌شده اصلی و تبعی، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات در کشور است که به طور مستقیم و غیرمستقیم، به بیمه‌شدگان خدمات ارائه می‌کند.

سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان بزرگترین و مهمترین سازمان بیمه اجتماعی کشور، با داشتن بیش از ۴۶ میلیون بیمه‌شده اصلی و تبعی، اولین خریدار خدمات درمانی و دومین تولیدکننده این خدمات در کشور است که در دو حوزه خدمات درمانی مستقیم و غیرمستقیم، به بیش از نیمی از جمعیت کشور خدمات درمانی ارائه می‌کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درمان رایگان حدود ۱۷ هزار کودک بی بضاعت/ پوشش خدمات رفاهی بیماران

مدیر موسسه بین المللی حمایت از کودکان مبتلا به بیماریهای مادرزادی (زنجیره امید) از درمان رایگان حدود ۱۷ هزار کودک زیر ۱۸ سال بویژه در مناطق محروم کشور که دچار بیماری‌های مادرزادی هستند، خبر داد و گفت: جراحی ستوان فقرات، پیوند عصب دست، پیوند انگشت پا به دست، جراحی شکاف لب به صورت رایگان برای این گروه از کودکان انجام می‌شود.

مریم مرعشی در یک نشست خبری با بیان اینکه این درمان‌ها توسط تیم پزشکی مجرب در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاههای علوم پزشکی کشور انجام می‌شود، افزود: از مجموع حدود ۱۸ هزار کودک درمان شده بیش از چهار هزار کودک از اتباع افغان هستند و بیشتر این بیماران از روستاهای استانهای سیستان و بلوچستان، همدان، شهریار و کرمان به این موسسه مراجعه می کنند.

وی ادامه داد: این گروه از کودکان پس از تایید بی بضاعت بودن آنها، مدتی را در اقامتگاه موسسه امید بیمار همراه مادر ساکن شده و روند درمان انجام می شود و از خدمات رفاهی نیز بهره مند می شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

مارهای طبیعت در امان هستند/دیگر برای پادزهر نمی‌میرند

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات‌وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: تفاهم‌نامه چند جانبه تکثیر و پرورش گونه‌های مار در اسارت با هدف استحصال سم و در راستای حفاظت از مارهای زهرآگین در کشور به امضا رسید.

غلامرضا ابدالی با اعلام این خبر افزود: دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست بر اساس وظائف قانونی و رسالت حفاظت از گونه های در معرض خطر انقراض و در راستای بهره برداری پایدار از جمعیت مارهای سمی کشور، از سنوات قبل اقدامات مورد نیاز برای تصحیح فرآیند برداشت و زنده گیری مارهای سمی و استحصال سم با هدف تولید پادزهر را در دستور کار قرار داده و مقدمات آن با انجام طرح های پژوهشی همچون امکان تکثیر در اسارت و پرورش گونه های مارهای سمی و مقایسه کیفیت پادزهر تهیه شده از آن با پادزهر تهیه شده از زهر مارهای صید شده از طبیعت را به مرحله اجرا درآورد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شیوع تب دانگ در کشور/دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور

معلمان مهرآفرین، در انتظار تبدیل وضعیت و رتبه‌بندی

آذرماه سال ۱۳۹۱، طرحی به نام "مهرآفرین" توسط دولت دهم به تصویب رسید تا راه برای به کارگیری نیروی انسانی جدید در دستگاه‌های دولتی هموار شود، اما این طرح پس از گذشت ۱۲ سال هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

در طرح مهرآفرین استخدام ۵۰۰ هزار نفر پیش بینی شده بود که در زمان تصویب از سوی دولت در سال ۱۳۹۱، این مصوبه با انتقاد مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور مبنی بر مغایرت با قوانین کشور مواجه شد اما دولت وقت همچنان اصرار به اجرای آن داشت و در نهایت همان سال نیروهای قراردادی، شرکتی یا نهضتی به صورت پیمانی جذب وزارت آموزش و پرورش شدند و بنا بود این افراد ظرف مدت پنج سال تعیین تکلیف شوند.

اجرای این مصوبه استخدامی در مرداد سال ۱۳۹۲ توسط دولت یازدهم متوقف شد و سپس یک سال بعد معاون اجرایی رئیس جمهور وقت اعلام کرد از آنجا که عده ای به دولت اعتماد کرده و در آزمون استخدامی شرکت کرده اند انصاف نیست آن را لغو کنیم و دستگاه ها می توانند در صورت تامین منابع از محل صرفه جویی بودجه خود نسبت به استخدام این افراد اقدام کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شیوع تب دانگ در کشور/دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور

هدفگذاری تولید انرژی سبز در دولت سیزدهم تا ۱۰ هزار مگاوات

پرئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به سیاست‌های تولید انرژی سبز در دولت سیزدهم گفت: هدف گذاری ما در دولت شهید رئیسی تولید ۱۰ هزار مگاواتی برق از انرژی‌های پاک بود و در این زمینه اقدامات بسیاری نیز انجام گرفت.

علی سلاجقه در حاشیه مجمع توسعه سبز سازمان همکاری‌های شانگهای در شهر چیندائو چین با وزیر محیط‌زیست و منابع طبیعی قزاقستان دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران ارتباط خوبی در تمامی حوزه ها با کشور قزاقستان دارد، افزود: انتظار داریم روابط ما با قزاقستان خصوصا در حوزه محیط زیست بیش از پیش گسترش یابد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شیوع تب دانگ در کشور/دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور

کاهش هزینه داروهای جدید دیابت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت

رئیس بخش غدد بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: دانشگاه علوم پزشکی و بیمه سلامت در کاهش هزینه استفاده از داروهای جدید در درمان دیابت همکاری می‌کنند.

علیرضا استقامتی با اشاره به اینکه داروهای جدیدی به سبد درمانی بیماران مبتلا به دیابت اضافه شده است که منافعی به جهت کاهش ریسک بیماری های قلبی، عروقی، نارسایی قلبی و کاهش پیشرفت بیماری های کلیه دارد گفت: با توجه به اینکه سازمان های بیمه گر از جمله سازمان بیمه سلامت اطلاعات مناسبی از مشخصات بیمار و میزان داروهای مصرفی آنها را در سامانه های خود دارد، به دنبال آن هستیم تا با اقدام مشترکی میان دانشگاه و بیمه ها وضعیت و پیامدهای قلبی عروقی این بیماران را پس از مصرف داروهای جدید ارزیابی کنیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شیوع تب دانگ در کشور/دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور

دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروشنده سوالات کنکور

رئیس پلیس فتا فراجا با اشاره به اقدامات گسترده در زمینه ارتقای امنیت برگزاری کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ ، از دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروشنده سوالات کنکور خبر داد .

سردار وحید مجید در تشریح این خبر اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی، عملیاتی و رصدهای تخصصی، بیش از ۵۷۰ نشانگاه مجرمانه شناسایی و ۱۵۸ نفر از مدیران آن تحت اقدام عملیاتی قرار گرفتند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ۱۱۴ نفر از مدیران و گردانندگان اصلی صفحات، کانال ها و اکانت های مرتبط با فروش و واگذاری سوالات کنکور شناسایی و دستگیر شدند و جهت رسیدگی پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شیوع تب دانگ در کشور/دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور

پیکر شهید گمنام در ساختمان مرکزی قوه قضاییه به خاک سپرده شد

آیین باشکوه تشییع و تدفین شهید گمنام امروز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه مصادف با سوم محرم با حضور مسئولان عالی قضایی، کارکنان دستگاه قضا و جمعی از مردم برگزار شد.

مدیران و کارکنان دستگاه قضایی پیکر مطهر و نورانی شهید گمنام دفاع مقدس را با نوحه‌سرایی و سینه‌زنی، از میدان ولیعصر (عج) تا ساختمان ستاد مرکزی قوه قضاییه تشییع کردند.

در این مراسم معنوی و عطرآگین از ایثار و دلاورمردی سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، شرکت‌کنندگان با مرثیه‌سرایی و نوحه خوانی یاد و خاطره حماسه‌ها و رشادت‌های شهدای والامقام کشورمان را گرامی داشتند.ادامه این خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شیوع تب دانگ در کشور/دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور

ضرورت برنامه‌ریزی‌های بهداشتی و پیشگیرانه کنترل دخانیات در دولت چهاردهم

نتایج بررسی‌های مطالعات قند و لیپید تهران وابسته به مرکز تحقیقات غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نشان می‌دهد ۱۲ درصد از نوجوانان تهرانی کشیدن سیگار را تجربه کرده‌اند و این موضوع ضرورت برنامه‌ریزی‌های بهداشتی و پیشگیرانه کنترل دخانیات در دولت چهاردهم را می‌طلبد.

مطالعه قند و لیپید تهران، به عنوان یکی از معتبرترین مطالعات مبتنی بر جمعیت در بخشی از مرحله دوم خود یعنی برنامه بهبود سبک زندگی به منظور کاهش عوامل خطرساز بیماری‌های غیرواگیر و پیامدهای آن، به جمع آوری اطلاعات در خصوص دخانیات پرداخته است.

با تکیه بر داده های این پژوهش، محققان مرکز تحقیقات تعیین کننده‌های اجتماعی سلامت، شروع و مسیر ادامه مصرف سیگار را در هزار و ۱۶۹ ۹ نوجوان تهرانی به مدت ۱۵ سال در موردبررسی قرار دادند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

هشدار شیوع تب دانگ در کشور/دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور

شیوع تب دانگ در کشور/آزمایش ۶۳ نفر مثبت شد

معاون درمان وزیربهداشت با اشاره به وضعیت بیماری تب دنگ در کشور، گفت: از ۲۰۰ نفری که با علائم شدید استخوان درد و تب بالای ۴۰ درجه به مراکز درمانی مراجعه کردند، ۶۳ نفر آزمایش آنها مثبت شده و هنوز جواب آزمایش برخی نیامده است.

ابتلا به بیماری تب دانگ یا دِنگی در ماه‌های اخیر در ایران افزایش یافته است، بیماری که عامل آن گزش پشه آئدس است، پشه‌ای که در تایرها و آب‌های راکد کوچک تخمگذاری می‌کند و البته مسافرت به کشورهای همسایه به خصوص امارات می‌تواند به گسترش این بیماری در کشور دامن بزند.

بیماری تب دانگ یا دِنگی یک بیمار ویروسی است که از گزش پشه آئدس ایجاد می‌شود. به شرطی که این پشه قبلا فردی را که ویروس این بیماری را داشته نیش زده باشد و بر اثر گزش افراد، ویروس این بیماری را به فرد دیگر منتقل کند. در غیر این صورت گزش این پشه به تنهایی خطری ندارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شیوع تب دانگ در کشور/دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور

سلاجقه بر ایجاد مرکز منطقه‌ای در جزیره هرمز تاکید کرد

معاون رئیس جمهور ایجاد مرکز منطقه‌ای در جزیره هرمز را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تقویت کنوانسیون راپمی با همکاری کشورهای حوزه خلیج‌فارس می‌تواند در بهبود شرایط محیط‌زیست خلیج فارس و دریای عمان موثر باشد.

علی سلاجقه در حاشیه مجمع توسعه سبز سازمان همکاری‌های شانگهای در چین، با عبدالله بن عبدالعزیز بن ترکی السبیعی، وزیر محیط زیست و تغییرات اقلیمی قطر دیدار و گفت و گو کرد.

راپمی بازوی اجرایی کنوانسیون کویت است که در زمینه حفاظت محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان فعالیت می کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شیوع تب دانگ در کشور/دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور

صدور گذرنامه زیارتی کمترین زمان/ برچسب تمدید گذرنامه منتفی شد

سخنگوی پلیس با اشاره به صدور گذرنامه زیارتی با نازل‌ترین قیمت در کمترین زمان گفت: زیرساخت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران کربلای معلی و گردهمایی بزرگ فرهنگی، اجتماعی، معنوی اربعین ایجاد شده است.

سردار سعید منتظرالمهدی در آستانه ماه محرم و صفر و علاقه‌مندی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برای سفر به عراق افزود: فرآیند دریافت گذرنامه مانند سال گذشته به‌ سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد و افرادی که از سال گذشته گذرنامه زیارتی (آبی رنگ) دارند کماکان تا پنج سال اعتبار داشته و بدون نیاز به هیچ اقدام خاصی می توانند برای سفر اربعین از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کسانی‌ که اعتبار گذرنامه عادی (قرمز رنگ) آنان تمام شده است و یا افرادی که می‌خواهند به تازگی گذرنامه زیارتی بگیرند می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی "پلیس من" بخش گذرنامه را انتخاب و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت کنند که در اولین فرصت گذرنامه زیارتی با نازلترین قیمت(حدود ۶۵ هزار تومان) و کمترین زمان ممکن حدود ۷۲ ساعت به درب منزل آنها ارسال خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شیوع تب دانگ در کشور/دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور

هشدار قاضی پرونده منافقین به متهمان: بازگردید و از اعمال خود دفاع کنید

قاضی پرونده منافقین با اشاره به مفاد کنوانسیون‌های مبارزه با تروریسم، گفت: به متهمان پرونده اعلام می‌کنم تا زمانی که فرصت دارند بازگردند و در قبال اعمالی که انجام داده‌اند از خود دفاع کنند؛ این دادگاه اعلام می‌کند که استرداد امر پذیرفته شده بین‌المللی است و ایران آن را اجرا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی امروز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه در پنجمین جلسه دور جدید رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی با اشاره به اینکه براساس قانون آیین دادرسی کیفری برای تمام متهمان پرونده ابلاغیه ارسال شده است، افزود: تاکنون از طرف هیچ کدام از متهمان به دادگاه نه وکیل معرفی شده و نه لایحه‌ای ارسال شده است.

وی ادامه داد: کنوانسیون‌های ضدتروریسم موضوع صلاحیت دولت‌ها در تعقیب و مجازات متهمان اعمال تروریستی را در صلاحیت دادگاه‌های کیفری می‌داند و بر اصل استرداد و مجازات متهمان پایه‌گذاری شده است؛ براین اساس دولت‌ها موظف هستند متهمان اعمال تروریستی را محاکمه یا به دولت دیگری که تقاضای استرداد دارد، تسلیم کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

هشدار شیوع تب دانگ در کشور/دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور

سیگنال‌های فراموشی؛ آلزایمر خط پایان نیست

فهمیدن اینکه مادرش به آلزایمر مبتلا شده است، یکی از بدترین روزهای زندگی او بود. علائم هشداردهنده از قبل وجود داشت اما همه آن را به پای پیری گذاشتند و اینگونه بود که بی‌توجهی به علائم اولیه آلزایمر، پیشرفت آن را سرعت بخشید با این وجود، نباید آلزایمر را پایان همه چیز دانست، باید با آن جنگید.

نام بیماری آلزایمر یا به زبان خودمانی همان فراموشی، مو را بر تن هر کسی سیخ می‌کند چراکه این بیماری مشکلات زیادی از مشکلات نگهداری تا بی‌اختیاری و از یاد بردن همه چیز و همه کس را به دنبال دارد و این در حالیست که آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد بیش از ۸۰۰ هزار نفر مبتلا به آلزایمر در کشور زندگی می‌کنند و بنا به اطلاعات انجمن آلزایمر ایران، بیش از یک میلیون نفر در کشور مبتلا به دمانس (انواع مشکلات شناختی) که ۷۰ درصد آن را آلزایمر تشکیل می‌دهد، هستند و می‌توان گفت هر هفت دقیقه یک نفر به این بیماری مبتلا می‌شود.

آلزایمر یا بیماری فراموشی، یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که در اثر آن به تدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود؛ البته با بالا رفتن سن، اندکی فراموشکار شدن در افراد طبیعی است اما در بیماری آلزایمر این اختلال حافظه به تدریج پیشرفت می‌کند به طوریکه یک هشتم از افراد دارای ۶۵ سال و بیشتر، این حالت مخرب زوال عقل را دارند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

هشدار شیوع تب دانگ در کشور/دستگیری ۱۱۴ کلاهبردار فروش سوالات کنکور

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

ارسال نظرات