ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۲۷۷
 فرماندار ساری با پیش‌بینی ۲۴ هزار تنی تولید گندم در مرکز استان مازندران از خرید تضمینی حدود ۱۰ هزار تن گندم از گندمکاران مرکز مازندران خبر داد و در ارتباط با برداشت برنج گفت: نخستین برداشت شالی در مرکز استان در روزهای پایانی هفته جاری در ساری آغاز می‌شود.
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴
 

سطح کشت گندم در شهرستان ساری ۱۰۳۰۰ هکتار است که با این میزان کشت پیش‌بینی می‌شود تولید گندم به ۲۴ هزار تن برسد. تاکنون حدود ۱۰ هزار تن خرید گندم انجام شده است. 

شهرستان‌ ساری دارای ۶ مرکز خرید تضمینی گندم است که در حال حاضر ۳ مرکز خرید در مناطق کوهستانی شهرستان‌ فعال هستند و با پایان برداشت در اراضی دشت این شهرستان ۳ مرکز به کار خود پایان دادند.

محمدعلی نوبخت، فرماندار ساری با اشاره به مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، اظهار کرد: هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

نوبخت همچنین با اشاره به تولید برنج در مرکز مازندران، از آغاز برداشت تا پایان هفته جاری خبر داد و و با تاکید بر توسعه مکانیزاسیون و اثر آن در کاهش هزینه تولید کشاورزان، افزود: کل سطح شالیزاری در مرکز استان ۲۵ هزار ۳۲۲ هکتار است که این از مقدار، ۲۴ هزار ۲۰۰ هکتار سطح کاشت برنج بوده و پیش‌بینی می‌شود با تولید ۱۵۰ هزار تن شلتوک، ۶۵ درصد آن تبدیل به برنج سفید شود.

فرماندار ساری ضمن بیان این مطلب که باید در قیمت گذاری برنج منفعت تولید کننده و مصرف کننده با هم در نظر گرفته شود، به سطح زیر کشت کلزا در مرکز استان به مساحت ۲۳۰۰ هکتار اشاره و تصریح کرد: تاکنون حدود ۲۰۰۰ تن خرید کلزا از کشاورزان انجام شده و پیش‌بینی می‌شود تولید این محصول در ساری به ۴۰۰۰ تن برسد.

ارسال نظرات