ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۲۸۵
معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ایجاد پایگاه رفاه ایرانیان می‌تواند زیرساختی جامع و اساسی برای اجرای طرح‌های عدالت‌محور نظام اسلامی باشد.
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۲

به گزارش بازارکار از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «علیرضا عسگریان» در نشست خبری تبیین کارنامه دولت مردمی اظهار داشت: دولت سیزدهم در راستای تحقق عدالت اجتماعی توانست سه طرح کالابرگ الکترونیکی، طرح یسنا و حمایت غذایی کودکان را اجرایی کند.
 
وی با اشاره به استقبال ۸۶ درصدی خانوارها از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی، گفت: در این طرح ۱۵۹ میلیون تن مواد غذایی توزیع شد.
 
عسگریان تأکید کرد: در طرح حمایت غذایی از کودکان نیز به هر کودک دهک یک تا پنج، یک میلیون تومان و دهک شش و هفت نیز ۶۰۰ هزار تومان پرداخت میشد.
 
معاون وزیر رفاه با بیان اینکه ۱۲۴ هزار کودک در این طرح توسط وزارت بهداشت شناسایی شدند، گفت: امیدواریم در دولت چهاردهم نیز این طرح‌ها تداوم داشته باشد.
 
وی افزود: در طرح یسنا هم ۲۴ هزار نفر در ۸ استان که دارای کودک شیرخوار بودند در دهک یک مورد حمایت قرار گرفتند و در اواخر سال گذشته به یک میلیون نفر افزایش یافت.
 
عسگریان تأکید کرد: در دولت مردمی سیزدهم زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای طرح‌های عدالت بخش فراهم شد.
 
معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر کار گفت: پایگاه رفاه ایرانیان تکلیف قانونی موثر در خصوص ایجاد پنجره ملی واحد برای معیشت مردم است. این پنجره واحد اکنون ایجاد شده و موثرترین و بزرگ‌ترین درگاه در خصوص تحلیل معیشت ایرانیان است.
 
وی افزود: پایگاه رفاه ایرانیان وسع و توان شهروندان و پس از آن در میزان بهره‌مندی در موقعیت جغرافیایی فرد را نیز مشخص می‌کند.
 
عسگریان تاکید کرد: ابزار تسهیلگر، گزارش‌های متقن، ایجاد فضای گفتگو و کمک‌کننده در امر تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری کلان، شرح آخرین تحولات وسعی مردم از مزایای اصلی رصدخانه ملی رفاه ایرانیان است.
 
وی با بیان اینکه توسعه عدالت اجتماعی از اهداف اصلی این پایگاه است، گفت: مهم‌ترین داده‌ای که در این میان کم است و به آن نیاز داریم داده‌های ثبتی است که باید در این پایگاه وارد شوند. داده‌ها جمع‌آوری و سپس بررسی شده و در اختیار کارشناسان قرار می‌گیرد.
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پایگاه بهره‌مندی ایرانیان مجموعه‌ای است که برابر قانون تکلیف وزارت تعاون است و داده‌های آن نشان می‌دهد که توزیع امکانات و خدمات در کشور عادلانه بوده است یا نه. این جزییات به دستگاه‌های بودجه‌ریزی و خدمات دهنده در کشور برای تصمیم‌گیری بهتر کمک می‌کند.
 
عسگریان بیان کرد: در این دولت خدمات بیمه‌ای مناسبی طراحی و اجرا شد و در این سه سال از ظرفیت‌های در اختیار برای ساماندهی نظام بازنشستگی نیز بهره‌برداری شد.
 
وی گفت: در طرح فراگیر بیمه‌ای برای خانوارهایی که فاقد بازنشستگی بودند، ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه شدند.
 
معاون وزیر کار اظهار داشت: ارتقای بهره‌وری در شرکت‌های تابعه دنبال می‌شود و در راستای جهش تولید این مهم مدنظر وزارتخانه است.


 

ارسال نظرات