ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۲۹۳
مدیرکل دفتر طرح‌های ملی جوانان کشور خبر داد
مدیرکل دفتر طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، بر لزوم کیفیت بخشی به دوره‌های سرباز ماهر تاکید کرد و گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳، ۴۵۰ هزار نفر سرباز ماهر در سراسر کشور آموزش دیده‌اند در حالیکه تا سال ۱۴۰۰، فقط ۷۰ هزار نفر آموزش دیده بودند.
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴

مجتبی تاجیک عصر دوشنبه ۱۸ تیرماه در جلسه بررسی همکاری اداره کل ورزش و جوانان با سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در زمینه طرح «سرباز ماهر»، بزرگ‌ترین شریک کاری وزارت ورزش را جهاد دانشگاهی دانست و گفت: ما در طرح سرباز ماهر، بزرگ‌ترین پروژه همکاری را انجام داده‌ایم و این امر در راستای اهداف مشترک با این نهاد است.
وی به همکاری و هم‌افزایی با جهاد دانشگاهی در همه سطوح تاکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی در همه عرصه‌ها فعالیت می‌کند و ما هم با توجه به اهداف مشترک تقاضای همکاری در این عرصه ها را داریم.
تاجیک، جهاد دانشگاهی را ثمره جمهوری اسلامی برای بهره‌مندی در تمام عرصه‌های جامعه عنوان کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی در عرصه‌های مختلف آموزشی و علمی نقش بسزایی در همکاری با دیگر سازمان ها دارد.
وی به تقویت هویت جوانی تاکید کرد و افزود: توانمندسازی، ازدواج و اشتغال جوانان زیرمجموعه تقویت هویت جوانی است که دوره‌های وصال شیرین و جشنواره برتر صابر و حضرت علی اکبر(ع) در این راستا برگزار می‌شود.
وی ماموریت اصلی کشور در شرایط کنونی را اشتغال و اقتصاد دانست و گفت: فعالیت در موضوع اقتصاد عین مجاهدت بوده و عامل اصلی مشکلات اجتماعی و فرهنگی عوامل اقتصادی است.
مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان کشور، سربازی را آخرین موقعیت ارتباط کشور با جوانان دانست و افزود: ما باید بعد از برگزاری دوره‌های سرباز مهارت به دنبال کیفیت بخشی به اساتید و مربیان نظامی باشیم و در این راستا تبریز برای تحقق این امر باید پیشگام باشد.
وی به ایجاد نوآوری و آموزش مشاغل نوظهور تاکید کرد و ادامه داد: ما مسئول ایجاد اشتغال در کشور نیستیم ولی باید برای تقویت اشتغال جوانان در مشاغل جدید نوآوری داشته باشیم چون که اکثر جوانان، امروزه در شغل‌هایی مثل خیاطی و دامداری حاضر بکار نیستند.
علی‌اصغر فاتحی‌فر، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه به تبیین عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: سازمان جهاد دانشگاهی فعالیت های متنوع و مختلفی از جمله در حوزه‌های آموزشی،فرهنگی، پژوهشی و پزشکی دارد.
وی به مهارت‌محوری و اشتغال آفرینی در جهاددانشگاهی تاکیدکرد و افزود: ما در سال ۱۴۰۱، در همکاری با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی حدود ۲۶ هزار نفر در زمینه مشاغل خانگی ثبت نام داشته‌ایم و در این راستا نیز رتبه یک کشوری را کسب کردیم.
وی به فعالیت های معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان اشاره کرد و افزود: خبرگزاری های ایسنا، ایکنا و بازارکار در این سازمان فعال بوده و برنامه‌های فرهنگی دانشجویی متعددی از جمله مناظرات دانشجویی و دفاع سه دقیقه‌ای از مقالات، برای هدایتگری دانشجویان از جمله اقدامات و کارکردهای معاونت فرهنگی این سازمان است.
فاتحی‌فر با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در زمینه بیمه افراد نابارور ادامه داد: دولت با تحت پوشش قراردادن خدمات درمان ناباروری، کمک شایانی در این عرصه برای زوج‌های نابارور انجام داد و در این راستا نیز جهاددانشگاهی درصدد ارایه خدمات با کمترین قیمت برای مراجعان است.
وی از همکاری سازمان‌های جهاددانشگاهی شمال‌غرب با محوریت آذربایجان‌شرقی خبر داد و تصریح کرد: کشور با ناترازی انرژی مواجه است و جهاددانشگاهی با ساخت و تامین نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر نقش بی‌بدیلی در این عرصه دارد.
رییس سازمان جهاددانشگاهی استان به عدالت محوری و رفع محرومیت‌ها در روستاها تاکید کرد و گفت: سازمان جهاددانشگاهی در راستای محرومیت زدایی و عدالت محوری آماده همکاری با وزارت ورزش و جوانان است.
خسرو کنعانی، معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی نیز یکی از آسیب‌های تفاهم‌نامه‌های آموزشی را عدم انعطاف و بروزبودن سرفصل ها دانست و گفت: ما باید قبل از شروع دوره های آموزشی، نیازسنجی داشته باشیم.
وی ادامه داد: مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی جهاددانشگاهی در حوزه طلاق و اعتیاد فعالیت می‌کند.
امیر تقی‌زاده، معاون جوانان و امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه به ظرفیت‌های عظیم جهاد دانشگاهی تاکید کرد و افزود: طیف آموزش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای با جهاد دانشگاهی متفاوت است و این سازمان، پژوهشکده و مقرهای متعدد و مختلفی دارد.
وی به ظرفیت خبرگزاری ایسنا در عرصه تبیین رویدادها تاکید کرد و ادامه داد: سازمان جهاددانشگاهی ظرفیت عظیم رسانه‌ای برای تبلیغ و تبیین دوره‌های آموزشی دارد.
تقی‌زاده خلا عمده دانشگاه را عدم مهارت‌آموزی برای دانشجویان دانست.

ارسال نظرات