ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۲۹۶
معاون فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت ایران
رویداد حفظ دارایی فکری با تلاش دبیرخانه سیاست‌گذاری، توسعه و ترویج مالکیت فکری پارک‌ علم و فناوری البرز و همکاری وزارت ''عتف'' با حضور محمدعلی‌نژاد معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف و به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران در سالن شهید بهرامی برگزار شد.
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۳
به گزارش بازارکار، در این مراسم، که با هدف افزایش آگاهی و ارتقای سطح دانش جامعه در زمینه مالکیت فکری  برگزار شد، بوترابی معاون فناوری، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه علم و صنعت ایران، به نمایندگی از یونسیان رئیس دانشگاه  به حاضران در جلسه بر اهمیت حفظ و حمایت از مالکیت فکری در توسعه علمی و فناوری کشور تأکید کرد و گفت: کشورهای پیشرفته علمی و صنعتی، دستاوردهای تحقیقاتی را به دانش فنی و تولید انبوه تبدیل می‌کنند تا بتوانند از آن به عنوان منبع ایجاد ثروت و قدرت استفاده کنند.

بوترابی افزود: این نشان می‌دهد که عامل کلیدی موفقیت این کشورها تبدیل دستاوردهای علمی به محصولات و خدمات تجاری موفق است. به طور خلاصه، آنها قادر هستند تا با تبدیل نوآوری های علمی به دانش فنی و تولیدات انبوه، ارزش اقتصادی و سیاسی زیادی خلق کنند.

این موضوع برای کشور ما ایران نیز بسیار مهم است تا بتوانیم پتانسیل‌های علمی و فناورانه خود را به نحو مناسبی به ثروت و قدرت تبدیل کنیم. بنابراین نیاز داریم تا زنجیره ارزش را از پژوهش تا تولید و بازار به طور کامل طی کنیم و همچنین سرمایه گذاری های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

در ادامه پیام تصویری زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، پخش شد که در آن بر اهمیت مالکیت فکری و ثبت اختراعات تاکید شد که می تواند زمینه ساز توسعه اقتصاد دانش بنیان و بستری برای اشتغال دانش آموختگان باشد.

ارسال نظرات