ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۳۰۱
مشهد-ایرنا- سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی روز چهارشنبه با حضور در پارک علم و فناوری استان، مشکلات و موانع شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی مستقر در این پارک را بررسی کردند.
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۰

 

به گزارش ایرنا، در این بازدید میدانی «احسان عظیمی‌راد و میثم ظهوریان» ، نمایندگان منتخب مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و «حسین امامی‌راد» نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس به همراه «مهدی خالقی»، مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از واحدهای تولیدی و صنعتی عضو پارک علم و فناوری خراسان بازدید کردند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان در حاشیه این بازدید گفت: بیشتر شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی دارای محصولاتی هستند که اولویت بسیار بالایی در تامین نیاز کشور دارد.

علی اسماعیلی افزود: هدف از بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی مشکلات و موانع مسیر پیشرفت و همچنین کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان است.

احسان عظیمی راد یکی از نمایندگان شهر مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در این بازدیدها مسائل و مشکلات بیان شده از سوی مدیران واحدهای تولیدی با جدیت پیگیری می شود و برای حل آن‌ها با حضور دستگاه‌های اجرایی متولی استان تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

مدیر امور مجلس و ذینفعان صندوق نوآوری و شکوفایی کشور نیز اظهار کرد: درخشش فناوران استان خراسان رضوی در عرصه فناوری چشمگیر است و مطابق با قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، صندوق نوآوری و شکوفایی بخشی از منابع خود را به صندوق‌های پژوهش و فناوری اختصاص می‌دهد.

مهدی خالقی افزود: این تسهیلات مطابق با عواملی چون سرمایه تأیید ‌شده صندوق پژوهش و فناوری، سابقه تاسیس، میزان عملکرد و اعتبارسنجی مالی صندوق تعیین و پرداخت می‌شود.

پارک علم و فناوری خراسان رضوی یکی از بزرگترین و از نخستین پارک‌های تاسیس شده در ایران است که در شهریور ماه ۱۳۸۱ با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی، فعالیت اجرایی خود را در زمینی به وسعت ۴۰ هکتار در شهر مشهد و در جوار شهرک صنعتی توس آغاز کرد.

رسالت راهبردی پارک علم و فناوری خراسان رضوی افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکت‌ها و موسساتی است که بر پایه علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند و برای نیل به این هدف، پارک علم و فناوری خراسان ماموریت دارد با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز تحقیق و توسعه و بخش خصوصی، ایجاد و رشد شرکت‌های نوآور را از طریق مراکز رشد (انکوباتورها) و نیز ایجاد موسسات نو از درون موسسات باسابقه تسهیل کند. همچنین این پارک انواع خدمات، فضاهای کاری و زیرساخت‌های مناسب را به موسسات مستقر در پارک ارائه می دهد.

ارسال نظرات