ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۳۰۴
بایدها و نبایدهای آزمون کنکور
مشاور تحصیلی و کنکور گفت: دانش‌آموزان باید طبق توانایی و اهداف خود هدف‌گذاری منطقی برای سوالات هر درس در آزمون کنکور داشته باشند و درصدی معین را برای عملکرد خود تعیین کنند، همچنین سعی کنند با پاسخ اشتباه، مطالعه ناقص سوال، خوانش ناصحیح گزینه‌ها و عجله در محاسبات نمره منفی به دست نیاورند.
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۵

اصغر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص راهکارهای کنترل استرس و کنترل زمان در آزمون کنکور اظهار کرد: اصولی که دانش‌آموزان کنکوری باید رعایت کنند به سه دسته روز پیش از آزمون، شب آزمون و زمان جلسه کنکور تقسیم می‌شود.
وی افزود: دانش‌آموزان روز پیش از کنکور، مرور سریعی بر نکات خلاصه‌نویسی شده از دروس داشته باشند، سپس ساعاتی را به استراحت اختصاص دهند، البته شرکت‌کنندگان گروه علوم تجربی می‌توانند زمانی را برای مطالعه سوالات و پاسخ‌های سوالات درس فیزیک و شیمی صرف کنند، چراکه اغلب سوالات این دو درس میان گروه علوم تجربی و گروه ریاضی و فیزیک مشترک است.
مشاور تحصیلی ادامه داد: دانش‌آموزان سعی کنند در روز پیش از آزمون استراحت کافی و مطلوب را داشته باشند و شب‌هنگام به‌موقع بخوابند تا در روز آزمون با انرژی و تمرکز کافی بتوانند در جلسه آزمون حاضر شوند، پیشنهاد می‌کنیم در شب پیش از روز کنکور، وعده شام سبک با غذایی سالم و خانگی مصرف شود و از استفاده غذاهای فست‌فود و آماده جلوگیری شود.
شفیعی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در روز قبل از آزمون بسته یا جامدادی برای جلسه آزمون تهیه کنند و در آن لوازم مورد نیاز همچون مداد، تراش، پاک‌کن، کارت ورود به جلسه، دستمال، خودکار آبی، سنجاق و ساعت مچی عقربه‌ای را به همراه داشته باشند.
وی با بیان توصیه‌ای به خانواده‌ها اضافه کرد: در روز پیش از آزمون و روز کنکور، فضای آرامش را در محیط خانه و خانواده فراهم کنند و از گفت‌وگوهایی پیرامون تحلیل آزمون، رتبه قبولی فرزند خود و صحبت‌هایی از این قبیل دوری کنند تا درگیری ذهنی و استرس دانش‌آموزان تشدید نشود.
‏‏ استفاده از روش ضربدر و منفی، ‬ راهکاری کاربردی برای مدیریت بهتر زمان در جلسه آزمون کنکور
مشاور کنکور و برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید صبح روز کنکور به موقع از خواب بیدار شوند تا با تأخیر در جلسه آزمون حاضر نشوند و بتوانند با آرامش خاطر بیشتر مسیر خانه تا حوزه آزمون را طی کنند، همچنین در وعده صبحانه غذای سالم و مغذی را به مقدار مناسب مصرف کنند تا انرژی مورد نیاز را دریافت کنند و به هنگام برگزاری جلسه کنکور گرسنه نشوند.
شفیعی افزود: با ورود شرکت‌کنندگان کنکور به حوزه آزمون و پس از آشنایی با محیط و یافتن صندلی خود، سعی کنند نیازهای خود همچون نیاز به مصرف آب و خوراکی و قضای حاجت را پیش از زمان شروع آزمون رفع کنند تا در زمان آزمون آرامش و تمرکز بیشتری داشته باشند و نیاز نباشد تا از زمان پاسخ به سوالات خود کمتر کنند تا بتوانند نیاز خود را در حین آزمون برطرف کنند.
وی با بیان راهکاری کاربردی برای مدیریت بهتر زمان در جلسه آزمون کنکور تاکید کرد: استفاده از روش ضربدر و منفی می‌تواند مؤثر و مفید باشد، بدین صورت که شرکت‌کننده زمانی هرچند کوتاه را در ابتدای شروع آزمون به مطالعه سوالات اختصاص دهد، سوال‌هایی که پاسخ آن را می‌داند یا می‌تواند به راحتی به پاسخ صحیح دست یابد را علامت‌گذاری کند، سپس سوالاتی که برای یافتن پاسخ نیاز به زمان بیشتری دارند را با علامت منفی نشانه‌گذاری می‌کند.
این مشاور تحصیلی گفت: با اختصاص چند دقیقه از آزمون برای مطالعه سوالات، شرکت‌کننده متوجه سطح سختی و آسانی و تسلط خود بر سوالات می‌شود و می‌تواند برای پاسخگویی زمان‌بندی بهتری داشته باشد، سپس به ترتیب شروع به حل سوالات می‌کند، همچنین دانش‌آموزان سعی کنند در آزمون کنکور، زمان حل سوالات درسی را به پاسخ به سوالات درس دیگر اختصاص ندهند، مگر هنگامی که ضریب درسی اندک باشد یا شرکت‌کننده تسلط کافی برای پاسخ دادن به سوالات آن درس را نداشته باشد.
شفیعی عنوان کرد: دانش‌آموزان باید طبق توانایی و اهداف خود هدف‌گذاری منطقی برای سوالات هر درس داشته باشند و درصدی معین را برای عملکرد خود تعیین کنند، همچنین سعی کنند با پاسخ اشتباه، مطالعه ناقص سوال، خوانش ناصحیح گزینه‌ها و عجله در محاسبات نمره منفی به دست نیاورند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان در روز آزمون کنکور عجله‌ای برای خروج از جلسه نداشته باشند و سعی کنند تا زمان اتمام آزمون روی صندلی خود بنشینند و سوالات و پاسخ‌ها را بررسی کنند یا سعی بر پاسخ دادن به سوالات دشوارتر داشته باشند.
مشاور کنکور و برنامه‌ریزی با بیان توصیه‌ای به دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان آزمون کنکور خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پس از شرکت در آزمون کنکور تا زمان انتخاب رشته و ارائه نتایج نهایی حدود دو ماه فرصت آزاد و اوقات فراغت دارند، بنابراین با برنامه‌ریزی مناسب سعی بر آموزش و مهارت‌افزایی خود داشته باشند و از این فرصت بهترین استفاده را ببرند.

برچسب ها:

ارسال نظرات