ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۳۰۹
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از تولید برنج «ICM» در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان با مشارکت ۸۷۱ کشاورز خبر داد.
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲

به گزارش بازارکار، صالح محمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سه سال آبی سخت را پشت سر گذاشتیم و برای نخستین بار در سابقه ۱۸ ساله سد سفیدرود ذخیره کمتر از یک میلیارد مترمکعب را تجربه کردیم، گفت: با تشکیل شورای حفاظت آب استان، تقویم زراعی را در دستور کار قرار دادیم و از منابع آب موجود استفاده هوشمندانه کردیم و شخم و نشاء و رهاسازی آب سد طبق برنامه پیش رفت و خوشبختانه شاهد انطباق ۸۵ درصدی کشاورزان با تقویم زراعی سال جاری هستیم.

وی ماهیان خاویاری، زراعت چوب، صنایع تبدیلی و تکمیلی به ویژه زیتون و کیوی، پرورش گاومیش و زنبور عسل و گیاهان دارویی را جزو فرصت‌های سرمایه گذاری گیلان دانست و تاکید کرد: سالانه بیش از ۹۶۰۰ تن گیاه دارویی در گیلان تولید می شود و در بخش صید و صیادی نیز از تولید ۵۲ هزار تنی در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۷۴ هزار تن رسیدیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به رتبه اول استان در تولید متمرکز بلوبری در کشور، یادآور شد: بلوبری در یک عرصه ۲۵ هکتاری در شهرستان بندرانزلی تولید می‌شود و رویکرد صادراتی دارد.

محمدی با تاکید بر لزوم فعال سازی واحدهای دامی کوچک با کمک ستاد اجرایی و کمیته امداد، عنوان کرد: به دنبال متناسب سازی قیمت گوشت قرمز هستیم، زیراخروج دام و حذف دام‌های مولد طی سنوات گذشته موجب کاهش تولید و افزایش قیمت گوشت قرمز شد؛ توزیع گوشت گرم و منجمد وارداتی با قیمت ۲۹۹ هزار تومان را در دستور کار داریم و به زودی توزیع آن را افزایش می دهیم.

وی در ادامه به تولید برنج «ICM» در ۱۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری استان با مشارکت ۸۷۱ کشاورز خبر داد و تصریح کرد: تولید برنج «ICM» در بسیاری از کشورهای برنج خیز رواج دارد و این محصول سالم که با حداقل مصرف نهاده ها تولید می شود، امسال با همین نام به بازار می آید.

 

ارسال نظرات