ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۳۱۶
آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در روز گرم تابستانی ۲۱ تیرماه آغاز شد که علاوه بر دانش‌آموزانی که برای رسیدن به دانشگاه مطلوب خود تلاش کرده‌اند، خانواده‌هایی نیز هستند که با حساسیت پشت درهای محل برگزاری کنکور در انتظار پایان این رقابت علمی بزرگ نشسته‌اند.
پنجشنبه ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۷

به گزارش بازارکار از ایرنا، هر سال که آزمون سراسری کنکور برگزار می‌شود مادران و پدرانی نیز هستند که همراه با دانش‌آموزان، خود را به محل حوزه امتحانی می‌رسانند تا فرزندان آنان با اضطراب و استرس کمتری روانه محل برگزاری آزمون شوند.
گفت و گوی مادران ساعتی پس از آغاز رسمی کنکور شنیدنی است، در بین آنان برخی از همین مادران دهه ۶۰ هستند و در زمان کنکور خود با مادر یا پدرشان به محل آزمون سراسری آمده بودند اکنون برای فرزندان خویش، خود را به محل برگزاری کنکور رسانده‌اند.
برخی از آنها از زمان حضورشان در کنکور سراسری با هم گفت و گو می‌کنند، عده‌ای نیز که خود تحصیلکرده همین دانشگاه‌ هستند از آرزو و آمال فرزندان خود برای قبول شدن در بهترین رشته مورد نظر خانواده می‌گویند.
یکی از این مادران دانش‌آموزان که خود تحصیلکرده رشته کشاورزی دانشگاه شهرکرد است، می‌گوید:" از صبح تا زمان حاضر اینجا چشم انتظار نشسته‌ام تا فرزندم از محل برگزاری آزمون برگردد و خستگی یک سال تلاش مداوم را از تن خانواده بیرون کند".
این مادر اهل شهرکرد قبولی فرزندش در رشته دندانپزشکی تهران را مهمترین هدف دانش‌آموز و خانواده می‌دانند و می‌گوید:برای این هدف همه، خانواده با هم یک سال است تلاش می‌کنند و امروز نتیجه برای خانواده بسیار مهم است.
پدر یکی از دانش‌آموزان متقاضی کنکور سراسری که کارمند است، می‌گوید: "امروز که ادارات تعطیل شده است به همراه خانواده به محل برگزاری آزمون آمده‌ام با وجود اینکه فرزندم حسابی درس خوانده و آماده است باز همه اعضا خانواده اضطراب و استرس دارند".
وی قبولی فرزند خود در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران یا تهران را مهمترین هدف شرکت در آزمون سراسری عنوان می‌کند.
در این بین، تعدادی از مادران زیراندازی را زیر سایه یکی از درختان روبروی دانشگاه انداخته‌اند و دور همی در حال گفت و گو یا قرائت قرآن و دعا برای فرزندان خود هستند، آنها نیز درباره رشته‌های تحصیلی و شهرها و کیفیت دانشگاه‌ها در حال بحث و گفت وگو هستند.
با این حال برخی از قبول‌شدگان رتبه‌های برتر سال‌های گذشته کنکور، در صفحه‌های مجازی خود درباره اینکه هر رشته دانشگاهی ویژگی خود را دارد و باید برای بهره‌گرفتن از آن برنامه و هدف داشت، می‌گویند: قبولی در کنکور فقط هدف خانواده‌ها نباشد بلکه خود دانش‌آموزان نیز باید برای بعد از قبولی نیز برنامه مدون و جامعی داشته باشند.
رقابت بزرگی علمی ورود به دانشگاه در چهارمحال و بختیاری
نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس نمایندگان تام‌الاختیار چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز رقابت ۱۶هزار و ۴۲۹ داوطلب مرحله دوم آزمون ورود به دانشگاه‌ها گفت: همزمان با سراسر کشور نوبت دوم آزمون ورود به دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی ۱۴۰۳ صبح روز پنجشنبه ۲۱ تیر با حضور داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی این استان در۱۰ حوزه امتحانی این استان آغاز شد.
یاسر پیرعلی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: یک‌هزار و ۴۹۵ داوطلب در گروه علوم ریاضی و فنی و پنج هزار و ۵۰۱ داوطلب درگروه علوم انسانی باهم به رقابت می‌پردازند.
وی اظهار داشت: در نوبت بعد از ظهر نیز ۷۰۵ داوطلب گروه هنر و ۸۳۲ داوطلب گروه زبان‌های خارجی باهم رقابت می‌کنند.
نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس نمایندگان تام‌الاختیار چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین هفت هزار و ۸۹۶ داوطلب گروه علوم تجربی نیز فردا جمعه ۲۲ تیر ماه باهم به رقابت می‌پردازند.
وی یادآورشد: شروع همه آزمون‌های گروه‌های آزمایشی صبح ساعت هشت و عصر۱۴:۳۰ است و تمامی داوطلبان باید تا قبل از ساعت هشت صبح برای آزمون‌های نوبت صبح و ساعت ۱۴:۳۰ برای آزمون‌های نوبت عصر در حوزه امتحانی حضور داشته باشند و بعد از آن امکان ورود به حوزه امتحانی وجود ندارد.
پیرعلی ادامه داد: همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش ، ماشین حساب، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و انگشتر هوشمند در جلسه امتحان ممنوع است و به منزله تخلف محسوب می‌شود.
به گزارش ایرنا، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای ۲۱ (پنجشنبه) و ۲۲ (جمعه) تیر ماه و در پنج گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم ریاضی و فنی، هنر، علوم تجربی و زبان‌های خارجی برگزار می‌شود.

برچسب ها:

ارسال نظرات