ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۳۲۴
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امروز پنجشنبه ۲۱ تیر، در سفر به جزیره قشم از عملیات ساخت پل بزرگ خلیج فارس که سرزمین اصلی را به این جزیره متصل می‌کند، بازدید کرد.
شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از پل خلیج فارس

به گزارش بازار کار  ؛ داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جریان این بازدید که از سوی عادل پیغامی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی همراهی می شد، با حضور در محل اجرای عملیات ساخت پل خلیج فارس در جریان مراحل مختلف پیشرفت این طرح عظیم قرار گرفت.

وی پس از بازدید از کارگاه این پل در بندر لافت جزیره قشم از حوضچه خشک ساخت پایه ها (کیسون) های این پل بازدید کرد.

در این مکان ۶ کیسون نیمه کاره از سنوات قبل وجود دارد که اکنون کارگران در حال تکمیل ۲ کیسون از آنها برای به آب اندازی و استقرار در محل اصلی بر روی دریا هستند.

پل خلیج فارس به طول سه هزار و ۴۳۰ متر شامل دهانه های ۳۶۰ متری و پایه های بر روی دریا، عرض عرشه ۳۲ متری دارای چهار مسیر رفت و آمد خودرو، یک مسیر رفت و آمد راه آهن و یک مسیر اضطراری و پیاده‌رو است که پس از اجرا می تواند جزیره قشم را به سرزمین اصلی متصل کند.

سیستم سازه ای این پل پنج دهانه کابلی، وزن هر کیسون ۱۷ هزار تن، مقدار آرماتور هر کیسون ۲ هزار و ۶۰۰ تن، مقدار بتن هر کیسون ۶ هزار و ۶۰۰ متر مکعب و ارتفاع عرشه پل از سطح آب های آزاد ۲۵ متر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به منظور افتتاح قطعه اول بزرگراه توحید حدفاصل بزرگراه امام رضا(ع) شهر قشم تا روستای نخل‌گل‌ به رمکان و عملیات اجرایی ساخت بزرگترین بزرگراه جنوب کشور در غرب این جزیره به قشم سفر کرده است.

ارسال نظرات