ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۳۴۷
کارگاه خبرنگاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری ویژه‌ی نوجوانان علاقمند به این حرفه در تابستان ۱۴۰۳ و با همکاری خبرگزاری پانا برگزار می‌شود.
شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹

به گزارش  بازارکار از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری، کارگاه آموزش خبرنگاری که جزو کارگاه‌های تخصصی تابستان ۱۴۰۳ می‌باشد، ویژه‌ی نوجوانان علاقمند به این رشته در کانون استان برگزار گردید.
فراخوان ثبت‌نام این کارگاه از خردادماه سال جاری منتشر و بعد از گزینش و پالایش علاقمندان، با همکاری خبرگزاری پانا برگزار شد.
مدیر کل کانون استان با بیان اینکه این کارگاه فرصت بسیار خوبی برای افزایش آگاهی و توانایی‌های رسانه‌ای نوجوانان است گفت: با توجه به اهمیت رسانه‌ها در جامعه‌ی ما، کارگاه خبرنگاری، به عنوان یک ابزار تربیتی و آموزشی موثر، نقش بسزایی در ترقی و پیشرفت جامعه و فرهنگ این منطقه ایفا می‌کند. وی گفت: این کارگاه به دانش‌آموزان استان امکان می‌دهد تا با اصول و فنون خبرنگاری آشنا شوند و بتوانند اخبار و رویدادهای مهم در محله و منطقه‌ی خود را با دقت و حرفه‌ای گزارش دهند.
روح الله واحد با بیان مزایای برگزار چنین کارگاهی در سراسر استان گفت: علاوه بر مهارت خبرنگاری، این کارگاه به نوجوانان کمک می‌کند تا اخبار و رویدادهای روزانه را در رسانه‌های مختلف با دقت بیشتری دنبال کنند و در این اخبار، نگرش‌های منفی و تکراری در رسانه‌ها را شناسایی کرده و با انتقاد سازنده، تفکر مثبت را در میان جوامع کوچک گسترش دهند.
واحد با بیان اینکه کارگاه خبرنگاری ویژه‌ی نوجوانان برای اولین بار در استان و توسط کانون اجرا می‌شود گفت: این کارگاه‌، توسط اساتید و فعالان حوزه رسانه و خبرنگاری که از خبرگزاری پانا به کانون دعوت شده‌‎اند برگزار می‌شود. وی در ادامه گفت: به نوجوانان پیشنهاد میشود تا از تجربه و دانش اساتید کارگاه خبرنگاری بهره ببرند تا در مسیر صحیح آموزش قرار گیرند. وی گفت: فرآیند یادگیری در این کارگاه‌ها بر اساس روش‌های تعاملی و عملی صورت می‌گیرد تا دانش‌آموزان بتوانند نه تنها اطلاعات تئوریکی را دریافت کنند، بلکه آن را در عمل نیز به کار ببندند.
مدیر کانون استان اهداف اصلی کارگاه را این چنین توصیف کرد: ترویج فرهنگ خبرنگاری مسئولانه و انتقادی، تقویت مهارت‌های نوشتاری و گفتاری، تشویق به تحلیل و بررسی اخبار و حمایت از خلاقیت و نوآوری در این زمینه از اهداف برگزاری کارگاه آموزشش خبرنگاری می‌باشد. وی در ادامه گفت: این فعالیت تاثیر بسیار زیادی بر رشد فردی و اجتماعی نوجوانان دارد و آنها را برای مواجهه با چالش‌های روزمره‌ی رسانه‌ای آماده می‌کند.
گفتنی است طبق پیش بینی انجام شده مقرر گردید نوجوانانی که در این دوره حضور پیدا میکنند، بعد از طی نمودن کامل دوره‌ها و پشت‌سر گذاشتن آزمون‌های مربوطه، کارت خبرنگاری دریافت می‌کنند و بعنوان سفیران رسانه‌ای در کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان فعالیت خواهند داشت.


ارسال نظرات