ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۳۴۹
آنچنان که هم سفیر نیکاراگوئه در تهران و هم رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن چهارمحال و بختیاری نسبت به آن اذعان داشته اند، نیکاراگوئه بازار جدیدی برای معرفی محصولات این استان است که برای دستیابی به این بازار باید راهکاری مهم را مورد اجرا قرار داد.
شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

 گزارش بازارکار، خوراک آبزیان، شیرخشک، اسکیم( پودر پایه شیر خشک نوزاد)، پودر بستنی، چربی‌های گیاهی، کاشی، سرامیک، لوله موکت، کفپوش از نمد، سیمان، کیلنکر، سنگ ساختمانی، چینی بهداشتی، ورق گالوانیزه، کابل شبکه، سیلندر گاز، محصولات فولادی و ادوات کشاورزی از جمله محصولات صادراتی چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

چنانچه سفر نیکاراگوئه در ایران می گوید: سیمان و محصولات فنی مهندسی در حوزه صنعت برق از جمله نیازهایی است که متخصصان و بازرگانان این استان می تواند برای بازار این کشور تهیه کنند.

رامون مونکادا کولیندرس به فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری گفت: قابلیت‌ها و ظرفیت‌های متنوعی در بخش کشاورزی، صنایع نیمه سنگین از جمله فولاد و سیمان در این استان وجود دارد که بسیار مهم و جذاب است و می‌تواند در زمینه اقتصادی و تجاری به کشور نیکاراگوئه کمک کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهار محال و بختیاری می‌گوید: سیمان یکی از محصولات مهم این استان است که همراه برخی از محصولات دیگر امکان صادرات این محصول به کشور نیکاراگوئه را دارد.

شهرام زارع فارسانی افزود: سیمان شهرکرد یکی از بهترین ویژند(برند)های کشور است که یکی از بهترین آنالیزهای شیمیایی سیمان را دارد.

وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اوره کشور است و توان و آمادگی صادرات اوره به این کشور را داریم.

نیکاراگونه بازار جدیدی برای بازرگانان چهارمحال و بختیاری

رییس شورای بین المللی اتاق بازرگانی ایران نیز معقتد است: با توجه به تنوع محصولات صادراتی ایران؛ تنوع بخشی به مقاصد صادراتی از مهمترین سیاست‌های این کشور به شمار می‌رود.

هادی شهپر افزود: تنوع محصولات و مقاصد صادراتی از سیاست‌های رییس جمهور شهید بود و یکی از موضوعاتی که در این خصوص محقق شد ایجاد ارتباط با بلوک‌های منطقه‌ای بود.

وی اظهار داشت: در این ارتباط هر وقت از دیدگاه‌های اقتصادی با بلوک‌های منطقه‌ای ارتباط تجاری خوب و مناسبی برقرار شود در عمل حوزه صادرات گسترش یافته است.

رییس شورای بین‌المللی اتاق بازرگانی ایران در مالزی گفت: عضویت ایران در پیمان شانگهای، بریکس و ایجاد ارتباط با کشورهای حوزه آسه آن به عنوان یکی از قدرت‌های منطقه‌ای در جنوب شرق آسیا از رخدادهای خوب در بخش اقتصادی است.

شهپر با اشاره به سفر رییس جمهور شهید به آمریکای لاتین و ایجاد ارتباط با کشورهای نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا و سفر به شرق آفریقا و ایجاد ارتباط با کشورهای تانزانیا، کنیا و اوگاندا گفت: همه اینها بیانگر این است که باید در حوزه صادراتی به سمت بلوک‌های منطقه‌ای حرکت کرد و تنوع محصولات صادراتی داشته باشیم.

نیکاراگونه بازار جدیدی برای بازرگانان چهارمحال و بختیاری

رییس شورای بین‌المللی اتاق بازرگانی ایران در مالزی افزود: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که تنوع خوبی در خصوص صادرات محصولات غیرنفتی دارد.

شهپر در خصوص کشور نیکاراگوئه اظهار داشت: این کشور به‌عنوان ویترین کشورهای آمریکای لاتین به لحاظ جایگاه استراتژیک و ژئوپلتیکی جایگاه خاصی در منطقه آمریکای لاتین و مرکزی دارد.

وی یادآور شد: نزدیکی نیکاراگوئه به کانال پاناما که پنج درصد تجارت جهانی از این کانال انجام می‌شود موجب شده تا به عنوان یک کشور هاپ و ویترین صادرات محصولات ایران به کشورهای آمریکای لاتین و آمریکا مرکزی معرفی شود.

رییس شورای بین‌المللی اتاق بازرگانی ایران در مالزی با تاکید بر اصل صادرات پایدار و پایداری در تجارت گفت: موقت بودن صادرات ایران یکی از معضلات بزرگ این بخش به شمار می‌رود که باید با برنامه‌ریزی دقیق و توجه به مقوله‌هایی از جمله مردم، محیط زیست، رفاه و تولید به سمت صادرات پایدار محصولات حرکت کرد.

شهپر ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان به عنوان یکی از اتاق‌های پرپتانسیل و فعال در توسعه پایدار است که می‌تواند متولی این بخش در کشور باشد.

رییس شورای بین‌المللی اتاق بازرگانی ایران در مالزی ادامه داد: در شرایط کنونی برای دست یافتن به توسعه پایدار در صادرات باید به جای انتخاب تک تک کشورها به سمت بلوک‌های منطقه‌ای حرکت کرد.

شهپر با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران گفت: اقتصاد دنیا در چند سال آینده به سمت شرق پیش می‌رود و سفرهای رئیس جمهور شهید به کشورهای شرقی و آمریکای لاتین در راستای همین هدف بوده است.

وی اظهار داشت: هر چند براساس این پیش‌بینی قرار است یک جاده و کمربند از چین به سواحل مکران در چابهار برسد ولی هنوز این اصل در بین مسوولان بخش خصوصی و دولتی کشور نهادینه نشده است.

پتروشیمی لردگان توان صادرات اوره را به نیکاراگوئه دارد

مدیرعامل پتروشیمی لردگان با اشاره به اهمیت این واحد پتروشیمی گفت: پتروشیمی لردگان قابلیت صادرات اوره و آمونیاک را دارد.

محسن محمودی افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص ایجاد صنایع پایین دستی واحد کریستال ملامین این پتروشیمی در حال احداث است.

وی اضافه کرد: واحد کریستال ملامین به عنوان یک واحد استراتژیک در بخش تولید چسب و رنگ است و قابلیت صادرات دارد.

مدیرعامل پتروشیمی لردگان گفت: در زمان حاضر۶۰۰ هزار تن اوره از شرکت پتروشیمی لردگان صادر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته ۳۰ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۴۶ میلیون دلار از این استان صادر شده است.

حسین بهرامی کالاهای کشاورزی صادر شده را شامل ماهی قزل آلا، غذای ماهی، ماهی تازه، فلفل دلمه‌ای، سیب زمینی، بادام و مغز بادام عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد نهاده دامی سویا و ذرت وارداتی است گفت: نیاز سالانه چهارمحال و بختیاری به این نهاده‌های دامی حدود ۴۰۰ هزار تن است که بخش عمده‌ای از آمریکای جنوبی تامین می‌شود.

بهرامی ۴۴ شرکت دانش بنیان فنی مهندسی در بخش کشاورزی و همچنین شرکت‌های دانش بنیان در بخش ادوات کشاورزی نیز در استان فعال هستند.

چهارمحال و بختیاری در نیکاراگوئه رایزن بازرگانی ندارد

رییس اداره بازرگانی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: این استان در کشور نیکاراگوئه رایزن فرهنگی برای روان سازی امور از جمله در بخش تجارت ندارد.

مهراب جمال‌پور افزود: انتظار می‌رود از طریق معاونت اقتصادی و سیاسی وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت ایران یک رایزن بازرگاانی معرفی شود.

وی اظهار داشت: همچنین برپایی نمایشگاه بین‌المللی و ایجاد اتاق مشترک برای معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های صادراتی، اقتصادی و تولیدی چهارمحال و بختیاری و نیکاراگوئه برپا نشده است.

جمال‌پور ادامه داد: چهارمحال وبختیاری قابلیت، استعداد و توانمندی زیادی در خصوص تولید ماشین آلات، خوراک آبزیان و سایر ماشین آلات کشاورزی دارد که امکان صادرشدن به کشور نیکاراگوئه را دارد.

چهارمحال و بختیاری توان تامین خوراک آبزیان نیکاراگوئه را دارد

رییس اتاق اصناف کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: بخش خصوصی کشاورزی آمادگی همکاری در بخش واردات و صادرات محصولات کشاورزی را دارد.

مرتضی درخشان افزود: کالاهای اساسی نیکاراگوئه برای صادرات به ایران شامل طلای خام، قهوه، گوشت شکر، لوبیا، کاکائو، کنجد و موز سبز و کالاهای چهارمحال و بختیاری مناسب برای صادرات نیز بادام و ماهیان سردآبی است.

وی با اشاره به پیشرو بودن چهارمحال و بختیاری در خصوص تولید خوراک آبزیان گفت: نیکاراگوئه از جمله تولید کنندگان میگو است و این استان توان تامین خوراک مورد نیاز نیکاراگوئه را دارد.

نیکاراگونه بازار جدیدی برای بازرگانان چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری استانی با قابلیت گردشگری

رییس بخش تحقیقات حفاظت خاک و آبخیزداری مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری هرچند به عنوان یک استان نوپای صنعتی شناخته می‌شود اما یکی از استان‌های پیشگام در امر گردشگری است.

نعیم امامی افزود: چهارمحال وبختیاری با چهار اقلیم متفاوت در یک مساحت کم دارای تنوع پوشش گیاهی بسیار بالا است.

وی اظهار داشت: چهارمحال وبختیاری در کنار جاذبه‌های گردشگری و تنوع اقوام و فرهنگ‌ها به عنوان یک پایگاه اکوتوریسم ملی در کشور شناسایی شده و در مراحل ثبت قرار دارد.

امامی گردشگری ورزشی و روستایی را از دیگر قابلیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

نیکاراگونه بازار جدیدی برای بازرگانان چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختیاری پیشرو در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این استان قابلیت تولید انرژی‌های تجدید پذیر را دارد.

ابراهیم رئیسی گفت: تولید گیاهان دارویی به دلیل تنوع شرایط جغرافیایی و اقلیمی از دیگر قابلیت‌های چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.

مدیرکل استاندارد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه موضوع استاندارد کالا و محصولات در امر صادرات و واردات اثرگذاری بالای دارد، گفت: سازمان ملی استاندارد در طی سه ماه گذشته گواهی سه عضویت در سازمان‌های بین‌المللی را کسب کرده است.

نیکاراگونه بازار جدیدی برای بازرگانان چهارمحال و بختیاری

مهدی پژوهش افزود: در زمینه‌های مربوط به تایید صلاحیت، آزمایشگاه و تجهیزات، خدمات و قطعات الکترونیک شعار استاندارد "بهداشت، ایمنی و سلامت" است.

به گفته وی، رعایت کیفیت بین ۲ کشور می‌تواند صادرات و واردات بین ایران و نیکاراگوئه را تسهیل کند.

پژوهش اظهارداشت: محصولاتی که به کشور نیکاراگوئه صادر می‌شود براساس تدوین استانداردهای که مربوط به این کشور است و رعایت استانداردها صادرات انجام شود و محصولاتی که از آن کشور وارد می‌شود نیز اساس استاندارد ایران باشد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت است و در تولید برخی از محصولات رتبه نخست یا رتبه های برتر کشور را دارد.

ارسال نظرات