ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۹۳۸۰
آیین اختتامیه دوره آموزش مهارت‌های فردی و کسب و کار روز شنبه با حضور مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان در کرمانشاه برگزار شد.
شنبه ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷

به گزارش بازارکار، در این آیین که در سالن آمفی تئاتر اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه و با حضور بیش از ۶۰ نفر از دانش آموختگان این دوره برگزار شد؛ مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر ضرورت مهارت‌آموزی برای دستیابی به اشتغال گفت: کسب مهارت‌های عملی توسط جوانان سبب توانمندسازی، خوداشتغالی و کارآفرینی پایدار خواهد شد.
مجتبی تاجیک با بیان اینکه در حال حاضر مساله اشتغال مهمترین دغدغه جوانان است افزود: این وزارتخانه در حوزه اشتغال، موضوع استعدادیابی، هدایت شغلی و ارتقای مولفه‌های اشتغال پذیری را با جدیت دنبال می‌کند.
وی "مهارت‌آموزی" را زمینه‌ساز توانمندسازی و خوداشتغالی عنوان کرد و یادآور شد: جوانان همچنین جهت ورود به بازار کار و دستیابی به اشتغال (متناسب با علایق شخصی) باید بتوانند مهارت‌های عملی خود را در حرفه‌های متعدد به‌کار ببندند.
تاجیک با بیان اهمیت توجه جوانان به رشته های جدید و کسب مهارت در آنها تاکید کرد: خوداشتغالی و نیز مفهومی که تحت عنوان کارآفرینی در جامعه شناخته می‌شود بدون آموزش و کسب مهارت قادر به تحقق نیست از اینرو در کنار کسب مدارج علمی و دانشگاهی کسب مهارت نیز باید مورد توجه جوانان قرار گیرد.
مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان به توسعه فعالیت‌های مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری این دفتر با همکاری سایر نهادها اشاره کرد و گفت: در این راستا با همکاری آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی و دیگر سازمانها اجرای این طرح‌ها را به گروه‌های بیشتری از جامعه توسعه داده‌ایم.
وی اضافه کرد: با همکاری استان‌ها تصمیم گرفته شد تا برنامه‌های مهارت آموزی را بگونه‌ای طراحی کنیم که در نهایت منجر به دست یابی شرکت‌کنندگان به یک هدف شغلی شود.
اجرای ۱۰ طرح مهارت آموزی و اشتغال‌پذیری ویژه جوانان
معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ طرح مهارت آموزی و اشتغال‌پذیری ویژه جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله در استان اجرا شده است.
حسین آذرکمند، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی جوانان در کرمانشاه مساله اشتغال است که در این رابطه دستگاه‌های ذیربط به فراخور ماموریت‌هایی که برای آنها تعریف شده در این حوزه فعالیت‌هایی دارند.
وی با اشاره به اجرای طرح های مختلف مهارت آموزی در استان افزود: ما نیز به سهم خود طی یکی دو سال گذشته برای حل مشکل اشتغال جوانان قدم‌هایی را برداشته‌ایم که این اقدامات بیشتر در حوزه مهارت آموزی و اشتغال پذیری جوانان بوده است.
آذرکمند با بیان اینکه تلاش شده است تا این دوره‌ها گروه‌های مختلفی از جوانان زیرپوشش قرار گیرد بیان کرد: در دوره‌ای که امروز اختتامیه آن برگزار شد به مدت ۲ ماه برای حدود ۶۰ نفر از جوانان دارای معلولیت استان آموزش مهارت‌های زندگی و اشتغال پذیری جوانان برگزار شد که موجب شد پس از اجرای این دوره ها ۶ نفر از شرکت کنندگان به طور مستقیم وارد بازار کار شده و ۱۰ نفر نیز به دوره های مهارت آموزی پیشرفته معرفی شدند.
وی افزود: باتوجه به بررسی‌هایی که در استان صورت گرفته، یکی از مشکلاتی که در حوزه اشتغال جوانان در کرمانشاه وجود دارد، پایین بودن فرهنگ کار است، از اینرو در تلاش هستیم تا جوانان را به سمت کارآفرینی سوق دهیم.

برچسب ها:

ارسال نظرات