ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۳۹۵
احیای واحدهای راکد و نیمه راکد یکی از سیاست های دولت سیزدهم در کاهش نرخ بیکاری بود که در دوره دولت سیزدهم از این روش حدود ۱۵۰هزار فرصت شغلی دوباره به کار برگشت.
يکشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱

به گزارش بازارکار از خبرگزاری تسنیم، غیرفعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از معضلات اساسی اقتصاد ایران است.  در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم مقرر شد که احیای واحدها چه واحدهایی که به صورت کامل راکد شده‌اند و چه واحدهایی که زیر ظرفیت کامل خود کار می‌کنند (در داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی)، در دستور کار قرار گیرد. بر همین مبنا نیز هم نهضت ملی احیای واحدهای اقتصادی و هم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نسبت به راه اندازی مجدد واحدها اقدام کردند؛ نتیجه این شد که از بالغ بر 50هزار واحد راکدی که در سال1400  شناسایی شده بودند تا پایان سال 1402با احیای بالغ بر 8770 واحد، تعداد واحدهای راکد حدود 41هزار واحد شد.
به گزارش تسنیم، یکی از مزایای احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد, احیای مشاغلی است که برای مدتی از بین رفته اند.
محمود کریمی بیرانوند,‌معاون اشتغال وزارت کار با اشاره به اینکه بیش از 8 هزار واحد تولیدی متوسط و بزرگ در دوره دولت سیزدهم که تعطیل یا راکد بودند، راه‌اندازی شد، تصریح کرد: از محل این اقدام 150هزار فرصت شغلی دوباره به چرخه کار برگشته و حفظ شد.
معاون اشتغال وزارت کار معتقد است که یکی از گام‌های مثبت و موثری که دولت برای رونق بازار کار برداشته احیای بنگاه راکد و نیمه‌ فعال بوده که فعال شدن آنها تاثیر بسزایی در اشتغال کشور داشته است.
از جمله دلایل دولت سیزدهم برای موفقیت در کاهش نرخ بیکاری می توان به اطلاع یافتن از مشکلات واحدهای تولیدی و رفع آنها، هدایت نقدینگی بانک‌ها به بخش تولید، توجه به تولید داخل، احیای واحدهای راکد و بازگشت کارکنان آنها، رونق و رشد اقتصادی در بخش‌های مختلف، بهبود صادرات، مدیریت واردات کالاهای دارای تولید مشابه داخل، بهبود مستمر فضای کسب‌وکار و تسهیل صدور مجوزها اشاره کرد.

ارسال نظرات