ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۹۴۷۱
کارآفرین ایلامی در شهرستان مهران توانسته با فعالیت کارگاه تولید صنایع‌دستی برای 11 نفر اشتغال ایجاد کند.
دوشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۱

به گزارش بازارکار از خبرگزاری بسیج ایلام ،توجه به تولید یک امر ضروری است که می‌تواند مشکل‌گشای بسیاری از مواردی باشد که امروز در قالب آسیب‌های اجتماعی خود را نشان می‌دهد؛ ازاین‌رو تولید یک اصل اساسی در همه کشورها است

امروز جامعه درگیر مشکلات روحی و روانی ناشی از بیکاری است که این آسیب‌ها در قالب آسیب‌های اجتماعی خود را نشان می‌دهد و برای درمان این به اشتغال و برای اشتغال آفرینی به تولید نیاز داریم به همین دلیل توجه به تولید ضروری است

در سال‌های اخیر آمارهای گوناگونی در برای اشتغال آفرینی تولید می‌شود که هیچ نمود خاصی در جامعه ندارد و این به همان دلیل است که آمارها با شرایط واقعی جامعه هم‌خوانی ندارد.

دراین‌بین ترویج فرهنگ تولید و معرفی الگوهای موفق تولید ضروری است؛ زینب احمدی از جمله کارآفرینان ایلامی در شهرستان مهران است که با احداث کارگاهی به رشد و رونق تولید کمک کرده است.

ایجاد اشتغال برای 11 نفر 

زینب احمدی  گفت: در سال‌های گذشته احداث یک کارگاه در زمینه تولید صنایع‌دستی برای اشتغال آفرینی در شهرستان مهران ضروری بود تا علاوه ترویج صنایع‌دستی، ایجاد اشتغال کند.

کارآفرینی ایلامی اظهار کرد: کارگاه صنایع‌دستی در سال 1393 با نام «دیبا» و با محوریت کارگاه قالی بافی،گلیم بافی ،چرم دوزی و صنایع تبدیلی در حال فعالیت است.

احمدی بیان داشت: سرمایه اولیه این کارگاه مبلغ 35 میلیون تومان بود که توسط وام بسیج سازندگی پرداخت شد و باعث شد تا این کارگاه فعالیت خود را آغاز کند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر 11 در این کارگاه به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول فعالیت هستند که از این 11 نفر به  پنج نفر بیمه پرداخت می شود.

احمدی تصریح کرد: برای ادامه کار به بازار فروش محصولات و حمایت‌هایی مانند وام‌های کم‌بهره نیاز داریم تا کارگاه صنایع‌دستی را توسعه دهیم.

کارگاه صنایع‌دستی هم ترویج فرهنگ است هم اشتغال 

منا احمدی از کارکنان کارگاه صنایع‌دستی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: خدا را شکر که توسط این کارگاه به مدت حدود 9 سال است که در این مشغول به فعالیت می باشم و بیمه هم پرداخت می شود.

وی افزود: در این کارگاه علاوه برای اشتغال با تولید صنایع‌دستی به ترویج فرهنگ مردم استان ایلام هم کمک می‌شود.

احمدی تصریح کرد: از مسئولین تقاضا داریم ازاین‌گونه کارگاه‌ها حمایت کنند تا برای ما هم اشتغال پایدار ایجاد شود.

ترویج فرهنگ صنایع‌دستی ضروری است

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام  گفت: به‌منظور ترویج فرهنگ و آداب و روسوم مردم ایلام فعالیت کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی یکی از راه‌های ترویج فرهنگ مردم به بقیه نقاط کشور است.

شریفی خاطرنشان کرد: برای کسانی که در امر تولید صنایع‌دستی هستند مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که پرداخت وام یکی از این موارد است.

وی تصریح کرد: کارگاه‌های صنایع‌دستی علاوه بر ایجاد اشتغال به ترویج فرهنگ مردم کمک می‌کنند که حمایت از آن‌ها یک امر ضروری است.

 

 

 

 

برچسب ها:

ارسال نظرات