ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۴۹۰
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تشریح اهداف، اقدامات و برنامه های وزارت کار، گفت: خدمت رسانی به جامعه کار و تولید از افتخارات ادارات تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است.
چهارشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، «فرزاد پیشکاری» در این دیدار که به مناسبت گرامیداشت هفته تأمین اجتماعی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، فرارسیدن ۲۵ تیر ماه روز ملی تأمین اجتماعی و بهزیستی را تبریک گفت.
وی با اشاره اینکه ادارات تابعه وزارت کار در کردستان با تنوع کاری فراوان و گستردگی حوزه های کاری، بیش از ۷۰ درصد جامعه را تحت پوشش قرار داده اند و اکثریت جامعه از خدمات این ادارات بهره مند خواهند شد، اظهار کرد:  ۲۳۰ هزار نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی واریز می کنند که با احتساب اینکه هر خانوار ۳ نفر باشند، بیش از ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

رییس شورای هماهنگی ادارات تابعه وزارت کار در کردستان با اشاره به خدمات تامین اجتماعی، بهزیستی، فنی و حرفه ای، مدیریت درمان، سازمان بازنشستگی، بانک های رفاه و توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی و امید و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به جامعه، خاطرنشان کرد: هر کدام از این ادارات و سازمان ها وظیفه ای خطیر در جهت رفاه و آسایش جامعه بر عهده دارند که به بهترین نحو در این استان انجام وظیفه کرده و در حال خدمت رسانی به مخاطبین خود هستند.

پیشکاری عملکرد ادارات تابعه وزارت کار در کردستان را رضایت بخش خواند و گفت: خوشبختانه ادارات تابعه وزارت کار در کردستان شبانه روزی در راستای خدمت رسانی به جامعه مخاطب تلاش کرده و تعامل بسیار خوبی با هم و سایر ادارات در استان دارند که این خود نقطه عطفی برای پیشبرد سیاست های دولت مردمی و وزارت کار در کردستان است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به تشریح حوزه های مختلف اداره کل کار استان نیز پرداخت و در خصوص حوزه روابط کار با بیان اینکه در طول سال بیش از ۱۷ هزار پرونده در هیئت های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می شود، بیان کرد:  بازرسان کار در طول سال بیش از ۲۰ هزار بازرسی از واحد های صنعتی، کارخانجات و ابنیه برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می دهند.

پیشکاری با بیان اینکه در استان کردستان ۲۰۳۰ تعاونی فعال با ۱۸۵ هزار نفر عضو وجود دارد که زمینه اشتغال بیش از ۱۸ هزار نفر را در استان فراهم نموده است، تصریح کرد: حمایت، هدایت و نظارت بر تعاونی ها از مهمترین اقدامات این اداره کل در خصوص تعاونی ها است.

وی جلوگیری از آسیب های اجتماعی و ایجاد نشاط و شادابی در جامعه کار و تولید را از مهمترین وظایف اداره کل کار استان در حوزه فرهنگی اجتماعی خواند و گفت: وزارت کار در راستای نهادینه کردن نشاط در جامعه کار و تولید، سالم سازی محیط کار و سلامت جسمی و روحی کارگران اهتمام جدی دارد و توجه به مقوله ورزش کارگری و حفظ ایمنی و بهداشت کارگران و محیط های کار را در اولویت کار های خود قرار داده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان به طرح حمایت از کودکان دارای سوء تغذیه اشاره کرد و گفت: وزارت کار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی این کودکان را شناسایی کرده و از آنان حمایت مالی می کند.

پیشکاری حوزه اشتغال و کارآفرینی را نیز از حوزه های مهم و تاثیر گزار در اداره کل کار استان خواند و گفت: پرداخت تسهیلات متنوع اشتغالزایی، برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایجاد فضای گفت وگوی کارجویان و مدیران واحد های تولیدی و صنعتی، معرفی جویندگان کار به کاریابی ها، ایجاد مشوق های دولتی برای فارغ التحصیلان و کارگاه های تولیدی، ارتباط با کارآفرینان و... از مهمترین اقدامات حوزه اشتغال و کارآفرینی استان است.

ارسال نظرات