ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۵۴۳
ایسنا- خراسان رضوی/ مدیر جهاد کشاورزی کلات با اشاره به اینکه شهرستان کلات دارای ۷۰۰۰ هکتار جنگل پسته وحشی به عنوان بزرگترین رویشگاه جنگل خاورمیانه است، گفت: سالیانه بالغ‌بر ۴۰۰ تن پسته از این جنگل که کاملا ارگانیک هستند برداشت می‌شود.
پنجشنبه ۲۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵

جعفر خالقی در گفت و گو با ایسنا وسعت شهرستان کلات را ۳۵۰۳ کیلومتر مربع اعلام کرد و افزود: شهرستان کلات دارای حدود ۲۵ هزار هکتار اراضی دیم مرغوب  و ۷۰۰۰ هکتار محصولات آبی است.

وی با بیان اینکه شهرستان کلات تامین کننده ۱۰ درصد گندم دیم و ۱۴ درصد گردوی مورد نیاز خراسان رضوی است، از کشت ۱۵۰۰ هکتار برنج مرغوب با کیفیت بسیار مطلوب و وجود ۸۰۰ هکتار باغ گردو در این منطقه خبر داد و گفت: سالیانه ۵۰ تن عسل با کیفیت در شهرستان کلات تولید می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی کلات با اشاره به اینکه شهرستان کلات دارای ۷۰۰۰ هکتار جنگل پسته وحشی به عنوان بزرگترین رویشگاه جنگل خاورمیانه است، بیان کرد: سالیانه بالغ‌بر ۴۰۰ تن پسته از این جنگل که کاملا ارگانیک هستند برداشت می‌شود.

 وی همچنین به ۴۰۰ هزار راس دام سبک، ۴۰۰۰ راس دام سنگین و ۲۵۰ هزار هکتار مرتع در شهرستان اشاره کرد و گفت: از ۲۵۰ هزار هکتار مرتع شهرستان ۵۰ هزار هکتار آن غنی است.

خالقی با بیان اینکه ۳۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان مربوط به محصولات باغی است، افزود: ۸۰۰۰ نفر از جمعیت شهرستان کلات بهره‌بردار بخش کشاورزی هستند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به وجود ۵ رودخانه دائم پرآب با دبی ۵ مترمکعب، ۵۶۰ چشمه، بیش از ۵۰۰ حلقه چاه و ۱۶ رشته قنات، در این شهرستان افزود: بخش کشاورزی شهرستان کلات پتانسیل‌های بسیاری دارد.

مدیر جهاد کشاورزی کلات با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی شهرستان در تخصیص اعتبارات بیشتر نیازمند توجه بیشتری است، گفت: کلات قطب بالقوه کشاورزی در خراسان رضوی است.

وی با بیان اینکه منطقه ظرفیت‌های بسیاری در بخش دام دارد، افزود: متاسفانه خشکسالی سال‌های اخیر مشکلات بسیاری را برای کشاورزان و دامداران منطقه به وجود آورده است.

شهرستان مرزی کلات در فاصله ۱۵۱ کیلومتری از مرکز خراسان رضوی قرار دارد. این شهرستان با داشتن ۱۴۳کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان، دارای سه بخش، چهار شهر، ۶دهستان و دارای ۳۶ هزارو ۲۳۷ نفر جمعیت بر اساس سرشماری نفوس مسکن در سال ۱۳۹۵ است که ترکیب ۷۰درصد جمعیت روستایی و ۳۰درصدی شهری را از آن خود کرده است.

ارسال نظرات