ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۵۸۱
گزارش جدید سازمان بین المللی كار، دستاوردهای مربوط به طرح ابتكاری "شتابدهنده جهانی مشاغل و حمایت اجتماعی برای گذارهای عادلانه" را مورد تاكید قرار داده است.
شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹

اولین گزارش سازمان بین المللی کار در خصوص پیشرفت طرح ابتکاری "شتابدهنده جهانی مشاغل و حمایت اجتماعی برای گذارهای عادلانه"، نشان دهنده موفقیت هایی در مسیر غلبه بر شکاف جهانی مشاغل و همچنین گسترش حمایت اجتماعی است.
اولین گزارش سازمان بین المللی کار در خصوص پیشرفت طرح ابتکاری "شتابدهنده جهانی مشاغل و حمایت اجتماعی برای گذارهای عادلانه"، نشان دهنده موفقیت هایی در مسیر غلبه بر شکاف جهانی مشاغل و همچنین گسترش حمایت اجتماعی است.
طرح ابتکاری "شتابدهنده جهانی مشاغل و حمایت اجتماعی برای گذارهای عادلانه" بر اساس اولین گزارش ارایه شده، پیشرفت قابل توجهی داشته و از زمان راه اندازی آن در طول سه سال گذشته، شانزده عضو جدید را به عنوان کشورهای پیشگام به خود اضافه کرده است.
گزارش پیشرفت مربوط به طرح شتاب دهنده جهانی مشاغل، نشان دهنده مشارکت قوی دولت ها، شرکای اجتماعی و سازمان های جامعه مدنی است. همچنین بر تعهد شرکای توسعه و موسسات مالی بین المللی به این طرح ابتکاری تاکید می نماید. هدف از اجرای طرح ابتکاری "شتابدهنده جهانی مشاغل و حمایت اجتماعی برای گذارهای عادلانه" که از سپتامبر 2021 آغاز شده است، تسریع پیشرفت در دستیابی به دستور کار 2030 برای توسعه پایدار است.
این طرح ابتکاری بر چالش های فقر، نابرابری درآمد، اشتغال غیررسمی، شکاف جهانی مشاغل و پوشش نامناسب حمایت اجتماعی تمرکز دارد. بر اساس این گزارش، منابع بسیج شده توسط این طرح ابتکاری به کشورها این امکان را می‌دهد تا برنامه های ملی خود را برای ارتقای مشاغل شایسته و همچنین حمایت اجتماعی فراگیر، طراحی و اجرا نمایند. در حال حاضر 15 کشور پیشگام در این طرح، از بودجه اولیه 17.8 میلیون دلاری آن بهره مند شده اند.
این گزارش همچنین بر اهمیت نقش طرح ابتکاری شتاب دهنده جهانی در تقویت همکاری بین ذینفعان مربوطه، مانند وزارتخانه های دولتی، شرکای اجتماعی، کمک کنندگان، بانک های توسعه و سازمان های ملل متحد، تاکید می نماید. این رویکرد، سیاست‌ها و برنامه‌های منسجم را تضمین کرده و سرمایه‌گذاری داخلی و بین‌المللی را نیز افزایش می‌دهد.
در طول سه سال گذشته، دستاوردهای این طرح که دربرگیرنده مشارکت بین سازمان ملل و بانک جهانی بوده است، مورد توجه بوده و انتخاب آن در سال گذشته به عنوان یکی از 12 طرح ابتکاری پر تاثیر سازمان ملل برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار نیز حایز اهمیت بوده است.
گزارش مربوط به پیشرفت طرح ابتکاری "شتابدهنده جهانی مشاغل و حمایت اجتماعی برای گذارهای عادلانه"، در سومین نشست گروه راهبری شتابدهنده جهانی مشاغل که در 16 جولای 2024 برگزار شد، ارایه شده است.

به نقل از: موسسه کار و تامین اجتماعی

ارسال نظرات