ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۵۹۳
عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی با اشاره به اصلی ترین چالش موجود در جامعه کارگری کشور گفت: مشکل عمده جامعه کارگری کشور از نظر من ضعف اطلاع‌رسانی و آموزش و نیز چالش توانمند سازی تشکل های کارگری است و از سوی دیگر دفتر سازمان بین المللی کار در ایران تعطیل شده است.
شنبه ۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۷

محمدهادی قنوات در گفتگو با بازارکار با تاکید بر لزوم  توجه به آموزش و توانمند سازی تشکل های کارگری  خاطرنشان کرد: توانمندسازی تشکل‌های کارگری اهمیت ویژه ای دارد و وزارت کار باید اهتمام خود را در این حوزه بگذارد. علی رغم بالا بودن تشکل‌های کارگری در کشور ما، تعداد افراد آماده در این زمینه بسیار اندک است. دلیل این موضوع هم نبود جذابیت کافی برای فعالیت در تشکل های کارگری و کارفرمایی است.
رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی خوزستان با اشاره به اصلی ترین چالش موجود در جامعه کارگری کشور گفت: مشکل عمده جامعه کارگری کشور از نظر من ضعف اطلاع‌رسانی و آموزش است. توانمندسازی تشکل‌های کارگری اهمیت ویژه ای دارد و وزارت کار باید اهتمام خود را در این حوزه بگذارد. علی رغم بالا بودن تشکل‌های کارگری در کشور ما، تعداد افراد آماده در این زمینه بسیار اندک است. دلیل این موضوع هم نبود جذابیت کافی برای فعالیت در این تشکل هاست.
وی با اشاره به تعطیلی دفتر سازمان بین‌المللی کار در ایران افزود: همچنین چالش و مسئله بعدی این است که جلسات و گردهمایی‌های ما به نتایج ویژه ای ختم نمی‌شود و تصمیماتی که باید به صورت سه جانبه اتخاذ شود اغلب توسط دولت گرفته می‌شود و تشکل‌ها نیز آن را می‌پذیرند. کاری که باید انجام شود این است که از ظرفیت سازمان بین‌المللی کار استفاده کنیم. متاسفانه دفتر این سازمان در ایران به علت نامعلومی تعطیل شده است و وزارت کار باید به دنبال رفع این مشکل باشد. متاسفانه تاثیرگذاری ما در سازمان بین‌المللی کار علی رغم سابقه زیاد ما کم شده است.
قنوات با تاکید بر لزوم تقویت نماینده‌های تشکل‌های کارگری اظهار کرد: وقتی نماینده‌های تشکل‌های کارگری قوی تر شوند، مطالبه گرتر خواهند بود و تلاش بیشتری در زمینه حل مشکلات کار کشور خواهند داشت.
وی با اشاره به محورهای مورد بررسی در اجلاس پیش روی سازمان بین‌المللی کار گفت: کار شایسته، مشاغل آینده، حقوق و اصول بنیادین کار محورهایی است که امسال در کمیسیون‌های سازمان بین‌المللی کار دنبال شد. ایران نیز  باید تلاش کند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در این سازمان مشکلات خود را مطرح و آن‌ها را حل کند. متولی امر نیز در این زمینه دولت است و سازمان بین‌المللی کار دولت جمهوری اسلامی ایران را عضو خود می‌داند. دولت باید  این روند را دنبال ‌کند و ما نیز آمادگی همکاری با دولت را داریم.
دکتر قنوات در ادامه با اشاره به مهمترین چالش‌های روز جامعه کارگری کشور اظهار کرد: اجلاس صد و دوازدهم سازمان بین‌المللی کار در سال جاری برگزار شد و چند کمیسیون در این سازمان وجود دارند که محورهای اجلاس را تعیین کرده که در نهایت به یک قطعنامه ختم شد. در این جلسه نمایندگان ما با گروه‌های کارفرمایی و کارگری درباره مهمترین مشکلات کار کشور  حضور یافتند و به گفتگو و تبادل نظر کردند اما تعطیلی دفتر سازمان بین‌المللی کار در ایران به برنامه های ما آسیب می زند.

گفتگو: امیر علی بینام

ارسال نظرات