اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۶۶۱
رییس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر سه محور اصلی فعالیت این دانشگاه گفت: ۱۵ برنامه در دانشگاه فرهنگیان تعریف و تدوین شده است.
يکشنبه ۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶

 به گزارش خبرنگار بازارکار، دکتر رجبعلی برزوئی در نشست خبری امروز با اشاره به برنامه دانشگاه فرهنگیان گفت: ۱۵ برنامه در دانشگاه فرهنگیان تعریف و تدوین شده است. در همین راستا و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر قوام‌یافتگی معلمان این برنامه‌ها اجرا خواهند شد و جلو خواهند رفت. اولین موضوعی که به آن پرداخته شده است موضوع فضای فیزیکی است که در سه سال گذشته به آن توجه شده است. تا دو سال آینده افراد زیادی خواهد بود که آرزوی تحصیل یا کار در این دانشگاه را خواهند داشت چرا که دانشگاه فرهنگیان تاثیرگذارترین دانشگاه کشور خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اقبال رتبه‌های برتر کنکور نسبت به دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: معلم نقش سازنده دارد و کشور ما نیز در مسیر توجه و اقبال ویژه به معلمان قرار دارد. در سال گذشته از هزار نفر اول کنکور علوم انسانی ۳۴۵ نفر دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اند. علاقه به تربیت و آموزش و امتیازات افراد محصل در این دانشگاه از دلایل این موضوع بوده است.

امتیازات ویژه برای محصلان دانشگاه فرهگیان

برزوئی با اشاره به آیین نامه استعداد‌های برتر گفت: موضوع اول آیین نامه استعداد‌های برتر است که به دانشگاه فرهنگیان اجازه می‌دهد تا در ۹ حوزه تخصصی خارج از کنکور استعداد‌های برتر ملی را جذب کند و ۱۰ درصد از ظرفیت جذب خود را به این افراد اختصاص دهد. امتیازبندی این آیین نامه نیز طوری طراحی شده است که فرد در حوزه استعداد خود بتواند در این دانشگاه فعالیت کند. در این رقابت افتخارآفرینان بین المللی شرکت نخواهند داشت و بدون آزمون اختصاصی و تنها. با شایستگی‌های عمومی میتواند دانشجو معلم شود. این آیین نامه بسیار مدرن و مترقی است و منجر به تربیت معلمان متخصص خواهد شد. تلاش ما این است که بتوانیم مهر امسال ۳ هزار نفر را از این مسیر وارد دانشگاه فرهنگیان کنیم. این فرایند از مهرماه آغاز می‌شود. همچنین افراد تنها یک بار و تا دوسال پس از اخذ مدرک دیپلم می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

تشریح فرایند جذب دکتر معلمان

وی ضمن تشریح فرایند جذب دکتر معلمان گفت: بحث جذب هیئت علمی بحث جدی و مهمی در دانشگاه فرهنگیان است. کسی که دکترا دارد و در حوزه علمی و پژوهشی هم سابقه خوبی دارد، ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای نظام تعلیم و تربیت است. ضرورت جذب دکتر معلمان نیز در همین راستا در هیئت دولت مطرح شد و آیین نامه آن نیز توسط وزارت علوم تدوین و به دانشگاه فرهنگیان ابلاغ شد. بر اساس این آیین نامه دانشگاه باید ظرف پنج سال هزار نفر را جذب کند و بر اساس این مورد، جذب ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر پیش‌بینی شده است. در مرحله اول هشت هزار نفر در این فراخوان شرکت کردند و دوهزار نفر به مرحله آزمون‌های عمومی و علمی رسیدند. در نهایت نیز در یک رقابت ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر از این افراد پذیرفته می‌شوند.

رییس دانشگاه فرهنگیان افزود: در ادامه این پرونده‌ها به هیئت ممیزه دانشگاه رفته و ۶۰۰ ساعت کار تخصصی روی آن‌ها انجام شد و افراد منتخب با اتفاق آرا انتخاب شدند. کاری که در این طرح انجام شده است بینظیر بوده است می‌توان این تضمین را داد که این فرایند کاملا علمی و آکادمیک بوده است.

برزوئی درباره کانون‌های ارزیابی به عنوان طرح ویژه دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: موضوع آخر نیز موضوع کانون‌های ارزیابی شایستگی است. در دنیا مرسوم است که برای مشاغل ویژه کانون‌های ارزیابی شایستگی ایجاد می‌شوند، اما این اتفاق در دانشگاه فرهنگیان برای اولین بار رخ داد. در این فرایند هر فرد در تمام ابعاد سلامت جسمی، شایستگی‌های عمومی و شایستگی‌های تخصصی ارزیابی می‌شود و نکته جالب توجه نیز این است که هیچ بخشی از نمره بخش دیگر باخبر نیست. تنها فردی که می‌تواند بر این فرایند نظارت و رصد داشته باشد رییس حوزه است که وی نیز دخل و تصرفی در نمرات ندارد. همچنین ارزیاب‌های ما نیز طی سه ماه جستجو انتخاب شده اند همگی در کار خود متخصص هستند.

خبرنگار: امیر طاها بینام

ارسال نظرات