ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۷۰۰
مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی:
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، با بیان این‌که اصناف و بازاریان رکن اصلی در تحقق شعار سال هستند، گفت: اثرگذاری شعار سال می‌تواند با کمک اصناف و بازاریان باشد و از یک منظر می‌توان از شعار سال با عنوان مردمی کردن اقتصاد نیز یاد کرد.
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱

اصناف و بازاریان رکن اصلی در تحقق شعار سال هستند

به گزارش بازار کار، به نقل از روابط عمومی اداره کل امورمالیاتی استان، عیسی اورج زاده، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی روز دو اول مردادماه، در جلسه مشترک با اتاق اصناف تبریز با اشاره به شعار سال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: با توجه به اختیارات اخذ شده از مراجع قانونی ذی‌ربط، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل و پرداخت مالیات متعلق در اجرای ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و تبصره آن ۱۵ مردادماه سال‌جاری تعیین شده است.

وی ادامه داد: فرم‌های موضوع تعیین مالیات مقطوع و اظهارنامه‌های تعاملی پیش فرض گروه‌های دوم و سوم صاحبان مشاغل برای عملکرد سال ۱۴۰۲ از ابتدای تیرماه سال جاری به تدریج در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی my.tax.gov.ir بارگذاری شده است.

اورج زاده با تاکید بر استفاده حداکثری مودیان مالیاتی استان از مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: در صورت استفاده بهینه مودیان مالیاتی از این توافق و تسهیلات آن، علاوه بر بهره مندی از مشوق‌های قانونی این تبصره و صرفه جویی در زمان و هزینه، بحث کشف و شناسایی منابع جدید و مبارزه با فرار مالیاتی با قدرت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی با بیان این‌که در سال ۱۴۰۳ سازمان امور مالیاتی کشور با افزایش سه برابری سقف درآمدی صاحبان مشاغل، دایره مشمولان این مشوق را گسترده‌تر کرده است، تصریح کرد: صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و ارائه خدمات آنها در سال ۱۴۰۲ کمتر از ۱۸ میلیارد تومان باشد و فرم مالیات مقطوع برای آنها در درگاه خدمات الکترونیک سازمان بارگذاری شده است، می توانند از مزایای این تبصره استفاده کنند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی، با بیان این‌که اصناف و بازاریان رکن اصلی در تحقق شعار سال هستند، گفت: اثرگذاری شعار سال می‌تواند با کمک اصناف و بازاریان باشد و از یک منظر می‌توان از شعار سال با عنوان مردمی کردن اقتصاد نیز یاد کرد. 

حسن علی‌محمدی، رئیس اتاق اصناف تبریز نیز خاطر نشان کرد: در راستای احقاق حقوقِ مؤدیان مالیاتی، رعایت شفافیت و تضمین عدالت مالیاتی از اهم مواردی است که توجه به آنها در اعلام مالیات مقطوع به مؤدی در قالب فرم موضوع تبصره ماده ۱۰۰ و اظهارنامه پیش‌فرض، ضروری است.

 وی هم چنین از مودیان مالیاتی مشاغل استان دعوت کرد در جهت تسریع در قطعیت پرونده های مالیاتی و جلوگیری از اطاله رسیدگی نسبت به استفاده از مزایای توافق تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات ها اقدام کنند.

ارسال نظرات