ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۷۲۵
رئیس فدراسیون ژیمناستیک با بیان اینکه مشکل اصلی ورزش ایران، کمبود مدیران متخصص است، گفت: البته در این خصوص استثناهایی وجود دارد اما واقعیت این است که نسبت به بُعد فنی در زمینه مدیریت با چالش‌های زیادی روبرو هستیم.
دوشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷

به گزارش بازارکار، زهرا اینچه درگاهی در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص اینکه آیا مهدی الفتی شانس کسب مدال در المپیک پاریس دارد ، اظهار داشت: همه برنامه‌های فدراسیون و کادرفنی تیم ملی در چند ماه گذشته این بود که الفتی بتواند بهترین عملکرد خود را در المپیک پاریس داشته باشد و اگر او بتواند اجراهای خوبی انجام دهد انتظارات را برآورده کرده است و امیدوارم این اتفاق رخ دهد.
وی افزود: هر چند امکان هر اتفاقی است و حتی الفتی هم آنقدر با روحیه است که شانس کسب مدال را در المپیک برای خودش متصور است.‌ ما هم دعا می‌کنیم که این اتفاق بیفتد و افتخار دیگری نصیب ژیمناستیک شود اما قهرمانان بزرگی بودند که با وجود چندین مدال جهانی در المپیک نتوانستند روی سکو بروند. فراموش نکنیم ژیمناستیک ورزش لحظه هاست و یک اشتباه کوچک می‌تواند نتیجه را به کل تغییر دهد.
رییس فدراسیون ژیمناستیک تصریح کرد: مسئله شکایت ژیمناست استرالیایی در دادگاه عالی ورزش در روحیه الفتی تاثیر منفی داشت. استرالیا برای اینکه این سهمیه را از ایران بگیرد ۳ وکیل استخدام و حتی هزینه سنگین دادرسی را هم متقبل شد اما با تمهیداتی که در نظر گرفتیم و به کارگیری یک وکیل مجرب، در این دادگاه یک دفاع مبتنی بر ادله انجام دادیم و خوشبختانه پیروز شدیم و سهمیه الفتی حفظ شد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که اکثرا در دادگاه عالی ورزش به ضرر ورزش ایران رای صادر شده است.
اینچه درگاهی در خصوص اهمیت دو سمت آسیایی و جهانی که بر عهده گرفته، عنوان کرد: کسب سمت‌های بین‌المللی به خصوص در رشته‌های مهمی همچون ژیمناستیک اهمیت زیادی دارد. همه کشورهای دنیا در ژیمناستیک سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند و حتی نگاه IOC به ژیمناستیک با رشته‌های دیگر ورزشی تفاوت دارد.
وی درباره اینکه برای کسب کرسی های بین‌المللی به چه شاخصه‌هایی نیاز است، عنوان کرد: در وهله اول باید با دیپلماسی ورزشی آشنا بود و به ادبیات ورزش در حوزه بین‌الملل احاطه کامل داشت. ضمن اینکه عملکرد مدیریتی در فدراسیون ملی باید آنقدر چشمگیر باشد که از آن به عنوان الگو در دنیا یاد شود.
رییس فدراسیون ژیمناستیک در مورد اینکه مشکل اصلی ورزش ایران چیست، ادامه داد: مشکل اصلی ورزش ایران، کمبود مدیران متخصص است. البته در این خصوص استثناهایی وجود دارد اما واقعیت این است که نسبت به بُعد فنی در زمینه مدیریت با چالش‌هایی روبرو هستیم. بر همین اساس در برنامه‌های‌مان قصد داریم دوره های مدیریت ورزشی را برای روسای هیات‌های استانی‌مان برگزار کنیم. چرا که اعتقاد دارم مدیریت صحیح در ورزش می‌تواند به استفاده بهینه از پتانسیل‌های فنی ختم شود.
نایب رئیس زون مرکز ژیمناستیک آسیا تصریح کرد: این پیشنهاد را در جلسه هیات رئیسه زون هم مطرح کردم و قرار شد در این خصوص همکاری‌های لازم با فدراسیون های ملی آسیای مرکزی انجام شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم ورزش کشورمان روزهای موفقی را در المپیک تجربه کند اما باید این مسئله را در نظر گرفت که لزوما تعداد مدال‌های کسب شده توسط ورزشکارانمان بیان کننده وضعیت ورزش کشور نیست و تنها نشان دهنده بخشی از واقعیت ها است.

برچسب ها:

ارسال نظرات