ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۷۵۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، با بیان اینکه جهاددانشگاهی باید در توسعه شبکه دانش‌بنیان کشور اثرگذار باشد، گفت: جهاددانشگاهی متولد شده تا با رویکرد جهادی و ارائه راهکارهای علمی برای مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی راه‌حل ارائه بدهد و این نهاد منهای این مورد معنای خود را به‌طور کامل از دست می‌دهد.
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

جهاددانشگاهی در توسعه شبکه دانش‌‌بنیان کشور اثرگذار باشد

محمد کلامی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با بازار کار، به‌مناسبت چهل‌وچهارمین سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، با بیان اینکه امروز با گره‌های سختی در مشکلات مختلف مواجه هستیم، گفت: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد نخبگانی می‌تواند اقدام به تولید دانش و ارائه راهکار در حوزه‌های مختلف در مسیر توسعه کشور کند و برای همین امر نیز متولد شده است.

وی اظهار کرد: یکسری نهادها و دستگاه‌ها از ابتدای انقلاب متناسب با نیازهای کشور و در راستای جبران عقب‌ماندگی‌های به ارث رسیده از دوران پهلوی تشکیل یافتند که از جمله آن می‌توان به جهادسازندگی برای عمران روستایی و کمیته امداد امام خمینی(ره) برای مبارزه با فقر اشاره کرد.

کلامی افزود: جهاددانشگاهی نیز برای جبران عقب‌ماندگی‌های علمی و ایجاد ارتباط بین علم و توسعه کشور شکل یافت و با زیرساخت و نگاه علمی و رویکرد جهادی سعی کرد تا با جبران عقب ماندگی‌های حوزه علمی، این ارزش را در مباحث موردنیاز کشور جاری سازد تا شتاب بیشتری به توسعه کشور بدهد.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: جهاددانشگاهی یک نهاد مبارک در تاریخ انقلاب بوده و گام‌های مؤثری در حوزه‌های علمی، پژوهشی، دانشگاهی و فرهنگی برداشته است و تاکنون نیز خدمات آن در حوزه‌های مختلف کشور جاری است.

وی در خصوص نحوه ارتباط نهادهای استانی و کشوری با جهاددانشگاهی نیز گفت: جهاددانشگاهی به‌صورت پروژه‌محور کار می‌کند و با دستگاه‌های مختلف در موضوعات مختلف همکاری دارد.

کلامی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در پی حل مسئله در بخش‌های مختلف است، افزود: جهاددانشگاهی رویکرد مسئله‌محور دارد و به مسائل از دیدگاه راه‌حل نگاه کرده و به نتیجه می‌رسد اما هرچقدر که بتوانیم نیازهای دستگاه‌های مختلف و تغییرات اجتماعی، فرهنگی، علمی و اقتصادی را زودتر رصد کرده و آن‌ها را در رویکردها، آموزش‌ها و سوگیری‌ها اعمال کنیم، خدمات مؤثرتر شده و اقبال عمومی دستگاه‌های مختلف برای همکاری بیشتر با جهاددانشگاهی ارتقا می‌یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: پیشنهادم به جهاددانشگاهی تقویت رابطه خود با صنعت است به‌ویژه اکنون که دچار فرسودگی تکنولوژیکی هستیم که نیازمند نوسازی است، همچنین آموزش‌های جدید متناسب با تغییرات فضای کسب و کار باید ارائه شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در تحقق شعار سال گفت: تحقق جهش تولید در کشور نیازمند توجه جدی به دو رویکرد آموزش و پژوهش است که شامل افزایش بهره‌وری نیروی کار و ارتقای تکنولوژیکی صنایع می‌شود و هر دو در سبد خدماتی جهاددانشگاهی وجود دارد و می‌تواند با توسعه خدمات به تحقق این جهش شتاب دهد.

کلامی در ادامه با اشاره به استقرار دولت جدید در روزهای آینده افزود: پایه جهاددانشگاهی شامل اساتید، هیئت علمی‌های دانشگاه و دانشجویان است، بنابراین با طبقه فرهیخته جامعه سروکار داشته و می‌تواند برای توسعه کشور، جهش علمی و تحقق اهداف دولت چهاردهم کادرسازی کند و جدی‌تر به حل مسائل بپردازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جهاددانشگاهی باید در توسعه دانش‌بنیان کشور اثرگذار باشد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی متولد شده تا با رویکرد جهادی و ارائه راهکارهای علمی برای مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی راه‌حل بدهد و این نهاد منهای این مورد معنای خود را به‌طور کامل از دست می‌دهد.

ارسال نظرات