ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۷۵۹
با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛
۳۹۲ طرح تعاونی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طور هم زمان در سراسر کشور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد ویس کرمی» معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با بیان این‌که با افتتاح ۳۹۲ طرح تعاونی برای ۱۱هزار و ۷۸۹ نفر شغل ایجاد شده است، گفت: ۵۶ درصد از این طرح ها تولیدی و ۴۴ درصد در بخش‌های خدمات و تعاونی های توزیعی هستند. این طرح ها با مشارکت  بیش از ۲۷ هزار نفر سهام دار عضو و غیر عضو ایجاد و امروز به بهره‌برداری رسیدند.
وی افزود: در طرح‌های افتتاحی بیش از  ۷. ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.
ویس کرمی ادامه داد: برای بهره برداری از این طرح ها ۱۳۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و نکته قابل توجه اینکه ۸۲ درصد از حجم کل سرمایه گذاری توسط خود مردم انجام شده است.
  
ویس کرمی گفت: ۲۹۰ طرح در شهر ها و شهرک های صنعتی و ۱۰۲ در مناطق روستایی به اجرا رسید.
 
معاون امور تعاون از فعالیت بیش از ۱۰۴ هزار تعاونی در کشور خبرداد و گفت: یکی از راهکار‌های تحقق شعار سال در زمینه مشارکت مردم، تقویت بخش تعاون است.
وی با اشاره به افزایش ۱۳۸ درصدی سرمایه بانک توسعه تعاون و رشد ۷۵ درصدی قدرت صدور ضمانت نامه توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون، به رشد ۲۴ درصدی صادرات بخش تعاون نیز تصریح کرد و گفت: میزان صادرات بخش تعاون در دولت سیزدهم به ۴ میلیارد دلار رسید.
ویس کرمی با اشاره به اینکه امسال پس از ۱۴ سال محاسبه سهم بخش تعاون از کل اقتصاد انجام می‌شود، گفت: بالاخره پس از ۱۴ سال سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور ، برای سنجش پیشرفت و برنامه ریزی های آتی در این بخش محاسبه می‌شود.
معاون امور تعاون، با اشاره به رشد ۷/۸ درصدی اشتغال در تعاونی ها در دولت سیزدهم افزود: بیش از ۶ هزار و ششصد تعاونی در این دولت به ثبت رسید.
 
گفتنی است صبح امروز، ۴۲۵ طرح ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت متمرکز افتتاح شد.


برچسب ها:

ارسال نظرات