ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۷۷۳
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مجموعه موفقی است، گفت: این نهاد توانسته قدم‌های موثری بردارد و قطعا معین بودن آن باید مشخص شود، این نهاد به عنوان یک بازوی معین و کمک کننده، می‌تواند بازکننده افق‌های دانشی، فنی و تکنولوژی جدید باشد.
سه‌شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴

به گزار بازار کار غلامرضا میرزایی با اشاره به تاسیس جهاد دانشگاهی در سال ۵۹، اظهار کرد: این مجموعه همانند نهادهای ابتدای انقلاب به فرمان امام راحل(ره) برای تولید دانش فنی ایجاد شد.

وی با اشاره به دستاوردهای جهاد دانشگاهی، افزود: خوشبختانه این نهاد گام‌های موثری برداشته و در کارنامه خود به ثبت رسانده که قابل تقدیر است، اما باتوجه به هوش بالای ایرانیان و استعداد سرشار جوانان شاید به ایده‌آل‌های اصلی خود نرسیده است، یعنی جهاد دانشگاهی با داشتن ذخیره‌های گرانبها و هوش و استعدادهای موجود قطعا دستاوردهایی را که کسب کرده باید به یک جریان تبدیل کند.

میرزایی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از بسیاری مجموعه‌های علمی می‌تواند پیشی گیرد، گرچه این مجموعه بسیار موفق بوده به طوری‌که برخی تولیدات و موفقیت‌ها جهانی شده و توانسته سطح علمی کشور را ارتقا دهد، اما پتانسیل‌های بالقوه‌ و زمینه‌هایی وجود دارد که انتظار می‌رود همچنان این مجموعه در تولید دانش فنی قدم‌های موثری بردارد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: لازم است جهاد دانشگاهی دستاوردهای خود را به بخش‌های مختلف علمی و صنعتی واگذار کند و خود به عنوان خط‌شکن جلو رود، یعنی با توجه به تکنولوژی‌های جدید، خود را گرفتار بهره‌برداری و تولید ثروت نکند و همچنان با یک نگاه فراتر افقی را ایجاد کند و خود را محدود به دستاوردهایی که داشته نکند و آن‌ها را واگذار کند.

میرزایی گفت: در مباحث دانش‌ بنیان همچنان نیاز به ابتکارات جدید است، گرچه این مجموعه موفقیت‌های خوبی در بحث دانش‌های نوین کسب کرده اما شاید به جریان تبدیل نشده‌اند که باید با توجه به وجود دانش‌های نوین، بتوان آن‌ها را به یک جریان تبدیل کرد، بنابراین زمانی که دانشی نوین به یک جریان تبدیل شود خود به خود شعار سال و آنچه مورد تاکید مقام معظم رهبری در بحث تولید بوده، محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه از نظر من جهاد دانشگاهی مجموعه موفقی است، تصریح کرد: این نهاد توانسته قدم‌های موثری را بردارد و قطعا معین بودن آن باید مشخص شود، اگر به معنای کمک در کار اجرایی به دولت بوده به این مساله اعتقاد زیادی ندارم، اعتقادم بر این است که این نهاد به عنوان یک بازوی معین و کمک کننده، می‌تواند بازکننده افق‌های دانشی، فنی و تکنولوژی جدید باشد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید این‌گونه پنداشته شود آیا جهاد دانشگاهی توانسته نخبگانی که جذب دانشگاه‌های خارجی می‌شوند با آن‌ها ارتباط برقرار کند یا خیر که لازم است از این حیث وقت ویژه‌ای به این مسأله اختصاص دهد، در حقیقت جهاد دانشگاهی باید بتواند به سمت نخبگان حرکت و پیش از اینکه جذب کشورهای خارجی شوند از توان و ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کند.

ارسال نظرات