ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۸۴۸
 رئیس فنی و حرفه‌ای سوادکوه و سوادکوه شمالی با اعلام اینکه در سال گذشته ۱۳۰۰ نفر از متقاضیان کسب مهارت در ۴۰ رشته فنی از امکانات و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سوادکوه و سوادکوه شمالی بهره‌مند شدند، گفت: ۶ کارگاه آموزشی در رشته‌های فناوری خودرو، جوشکاری، برق ساختمان و صنعتی ابزار دقیق و فناوری اطلاعات و کارگاه کشاورزی برگزار شد و هنرجویان دوره‌های آموزش مهارتی را گذراندند.
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
 

غلامعلی کریمی زیولایی رئیس مرکز آموزش فنی حرفه‌ای غدیر سوادکوه و سوادکوه شمالی به مناسبت هفته ملی مهارت  با اشاره به ماموریت‌ها و جامعه هدف فنی و حرفه‌ای و ارائه آموزش‌های مهارتی به ۱۳۰۰ نفر در طول سال گذشته گفت: فنی و حرفه‌ای متولی آموزش‌های مهارتی است و هدف از این آموزش‌ها، افزایش توانمندی‌های علمی و عملی، تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد شغلی هدفمند و پویا برای متقاضیان آموزش‌های مهارتی است.

وی افزود: برای فنی و حرفه‌ای، ۱۸ گروه بعنوان جامعه هدف تعریف شده‌اند که شامل متقاضیان جویای کار فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان‌، دانشجویان، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زنان سرپرست خانوار بهبود یافتگان از اعتیاد، مشمولان بیمه بیکاری زنان و مردان روستایی، سربازان وظیفه نیروهای مسلح ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و نظامی، بسیج سازندگی، بنگاه‌های اقتصادی و اصناف هستند.

رئیس فنی و حرفه‌ای سوادکوه و سوادکوه شمالی، ایجاد تعامل با دستگاه‌های اجرایی شهرستان را لازمه رونق این مجموعه دانست و اظهار کرد: خوشبختانه تعامل خوبی با دستگاه‌های اجرایی شهرستان سوادکوه، سوادکوه شمالی و شهرک‌های صنعتی در خصوص هم افزایی در امر آموزش‌های مهارتی، اولویت پرداخت تسهیلات بانکی به مهارت آموختگان و تامین نیازهای فنی و تخصصی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی به کارگران داریم.

این مسئول یادآور شد: همچنین به دلیل همراهی با آموزش و پرورش شهرستان در امر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در هر سال تحصیلی بیش از ۱۰۰ دانش آموز دختر و پسر در بخش خصوصی آموزشگاه‌های آزاد و مرکز فنی و حرفه‌ای، آموزش می‌بینند که این آموزش‌ها در  ۳۰ آموزشگاه و در رشته‌های مختلفی مانند صنایع پوشاک، صنایع چوب، صنایع غذایی، کشاورزی، مراقبت و زیبایی ، بافندگی با ماشین و فناوری اطلاعات ارائه می‌شود.

کریمی یکی دیگر از ماموریت‌های فنی و حرفه‌ای را آموزش نیروهای شاغل در مراکز تولیدی عنوان کرد و افزود: بر حسب درخواست متقاضیان آموزش‌های مهارتی، هم در مرکز و هم در دستگاه‌های اجرایی و بنگاه‌های اقتصادی آموزش‌های مهارتی کار آفرینی و کسب و کار اجرا می‌شود.

وی در خصوص لزوم آموزش مهارت به نوجوانان و دانش آموزان اظهار کرد: از خانواده‌ها درخواست دارم همانگونه که برای آموزش تحصیلی، هنری، ورزشی و آموزش‌های دیگر برای فرزندان خود برنامه ریزی، هزینه و وقت می‌گذارند؛ در امر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هم اهمیت ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس فنی و حرفه‌ای سوادکوه و سوادکوه شمالی یادآور شد: طرح تابستانه مهارت آموزی اوقات فراغت دانش آموزان و جا ماندگان مدرسه برای سنین ۱۲ الی ۱۵ سال یکی از طرح‌های خوب ماست که برای آموزش کار آفرینی و کسب کار مشاوره شغلی با صدور گواهی مهارت ویژه برای سنین ۱۵ الی ۱۸ سال آموزش‌های مهارتی با صدور گواهینامه مهارتی انجام می‌شود .

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای غدیر شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی از مسئولین نمایندگان مجلس و خیرین شهرستان درخواست کرد با توجه به پیشرفت صنعت و توسعه تکنولوژی نسبت بروزرسانی تجهیزات کارگاهی و تهیه مواد مصرفی کارگاه‌های آموزشی مساعدت ویژه داشته باشند.

ارسال نظرات