ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۸۴۹
رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران:
رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موفقیت جهاددانشگاهی در حوزه درمان، خواستار ورود این نهاد به بحث پیشگیری و تمرکز بر رفع محرومیت در کشور شد.
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳

به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی، علیرضا مرندی رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در آستانه چهل و چهارمین سال تشکیل جهاددانشگاهی، با اشاره به فعالیت‌های این نهاد مولود انقلاب، گفت: همه ما باید به جهادگران تأسی کنیم و همه خدمت‌گذاران باید جهادی عمل کنند.
وی افزود: جای سپاسگزاری از جهادگران جهاددانشگاهی وجود دارد. امیدوارم همانطور که برخی از ما به دلیل بالا رفتن سن، مسیرمان کندتر می‌شود، دوستان اینکار را نکنند و جهادی‌تر عمل کنند و شتاب کارهایشان بیشتر شود. هرچه از جهاد دیده‌ایم همه‌ خوب بوده است و در همه ابعاد توفیق داشته‌اند. شاید هم دلیل اصلی این توفیق توکل بیشتری است که دارند و امیدوارم خداوند توفیق بیشتری به جهاددانشگاهی بدهد و همه ما بتوانیم کارهای جهادی و انقلابی انجام دهیم.
مرندی در پاسخ به این سؤال که به عنوان یک پزشک چه کارهای بر زمین مانده‌ای در حوزه سلامت وجود دارد که پیشنهاد می‌کنید جهاددانشگاهی با توجه به سابقه موفق خود در آن حوزه ورود کند؟ گفت: وظیفه‌ای که همه ما بر زمین گذاشته‌ایم از جمله ما گروه پزشکی ارتقای سلامت و پیشگیری است.
وی با اشاره به موفقیت پژوهشگاه رویان و سایر پژوهشگاه‌های جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری و سایر حوزه‌ها، گفت: مؤسسات جهاددانشگاهی در حوزه درمان موفقیت بیشتری داشته و زبانزد هستند اما باید در حوزه پیشگیری نیز ورود کنیم.
رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با ایکنا تصریح کرد: باید به مردم مستضعف و نیازمند رسیدگی کنیم؛ انسان‌های محروم و نیازمند در حوزه‌های مختلف وجود دارند که همه ما آنها را نادیده گرفته‌ایم. ما نظام اسلامی داریم و اسلام بر عدالت تأکید دارد؛ عدالت در سلامت، عدالت اجتماعی و ... . بیش از همه به خودم و به جهادگران جهاددانشگاهی توصیه می‌کنم مستضعفین و محرومین را در درجه اول قرار دهیم. 


برچسب ها:

ارسال نظرات