اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۹۸۵۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان که قبلاً سابقه صنعتی نداشته در حال حاضر ۵۰ محصول استراتژیک صنعتی را تولید می‌کند که یا انحصاری استان و یا اثرگذار در صنعت کشور هستند.
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

به گزارش بازار کار فضل‌الله رحمتی سوم مردادماه در نشست شورای اداری استان با حضور غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در شهرکرد با اشاره به اینکه با استقرار دولت سیزدهم برنامه‌های مدونی در حوزه صنعت، معدن و تجارت تدوین و اجرایی شد، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با دارا بودن ۱۱۳۳ واحد صنعتی، ۱.۴ از صنایع کشور را به خود اختصاص داده است که این صنایع با سرمایه‌گذاری ۲۷ همتی زمینه اشتغال را در استان فراهم ساخته است.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری که قبلاً سابقه صنعتی نداشته در حال حاضر ۵۰ محصول استراتژیک صنعتی را تولید می‌کند که یا انحصاری استان و یا اثرگذار در صنعت کشور هستند.

رحمتی تصریح کرد: این استان رتبه‌های شاخصی را در سطح کشور داشته است که در حوزه صادرات، ۹۱ درصد صادرات این استان مربوط به بخش صنعت و معدن است. 

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری به احیای ۸۹ واحد صنعتی در استان در دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: این امر باعث شد از حیث میزان اشتغال در استان، جایگاه چهارم کشور را کسب کنیم.

در ادامه حسین برزگر، رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد استان کوهستانی است، گفت: میزان بارش استان سالانه به طور متوسط بیش از ۵۰۰ میلی‌متر بوده که موجب شده شاهد تنوع گونه‌های گیاهی باشیم، از طرفی استان قطب کشاورزی و دامپروری کشور است.

وی ارزش تولیدات بخش کشاورزی را بیش از ۴۵ میلیارد تومان بیان کرد و افزود: سهم تولیدات بخش کشاورزی استان از تولید ناخالص داخلی ۲۱ درصد و در کشور ۸.۴ درصد است که این نشان از پیشران بودن استان در بخش کشاورزی بیان کرد.

تقاضا می‌شود، سهم بانک‌ها برابر با ماده ۴۷ قانون رفع موانع اختصاص ۱۵ درصد از منابع به بخش کشاورزی است که در کشور محقق نمی‌شود، گرچه توسعه و رشد بخش کشاورزی نیازمند منابع است.

ارسال نظرات