ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۸۵۶
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه عملیاتی شعار سال با بهره‌گیری از روش‌های علمی تدوین شد و مبانی و ظرفیت‌های استان مبنی بر تحقق رشد هشت درصدی در برنامه دیده شده است که مورد تایید سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفت.
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵

به گزارش بازار کار حمیدرضا منتظری سوم مردادماه در نشست شورای اداری استان با حضور غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه در شهرکرد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی و با اشاره به اینکه این شهید عزیز در جریان دومین سفر به چهارمحال و بختیاری در آبان سال گذشته مؤلفه عدالت را مورد تأکید قرار داد، اظهار کرد: عدالت اداری یکی از ساحت‌های عدالت است که شهید جمهور تشریح کردند عدالت اداری عبارت از عدالت در تصویب و اجرای قانون، عدالت بر نظارت قانون و نیز عدالت در قضاوت است.

وی با بیان اینکه استخدام و صیانت از کارکنان و نظام اداری باید سرشار از عدالت باشد، ادامه داد: ما در سازمان مدیریت و برنامه ریزی با هماهنگی بخش‌های دولتی و خصوصی این مؤلفه‌ها را رعایت و تقویت کردیم و نقیصه مربوط به نبود سند تحول استان محسوس بود.

منتظری بیان کرد: بر همین اساس، سند راهبردی تحول و پیشرفت چهارمحال و بختیاری تدوین شد و کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند برنامه‌های خود را بر اساس این سند پیش ببرند.

وی تصریح کرد: توزیع اعتبارات در استان از روش سنتی به روش هوشمند و مبتنی بر سامانه تبدیل شد که این تحول هم در توزیع اعتبارات هزینه‌ای و هم اعتبارات تملک در شهرستان‌ها محقق شد.

منتظری با اشاره به اینکه در سفر اول ریاست جمهوری به استان ۱۳.۵ همت اعتبارات به استان تعلق گرفت، افزود: با پیگیری‌های انجام شده، بیش از ۸۰ درصد تعهدات این برنامه محقق شده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال با عنوان جهش تولید و مشارکت مردمی، بیان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری، چهار گروه رونق‌بخشی شامل کارگروه رونق‌بخشی صنعت، معدن و پتروشیمی، کارگروه بخش کشاورزی، دامپروری، شیلات و آبزیان، کارگروه صنعت گردشگری و رونق‌بخشی در ساختمان و مسکن بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برنامه عملیاتی شعار سال با بهره‌گیری از روش‌های علمی تدوین شد و مبانی و ظرفیت‌های استان مبنی بر تحقق رشد هشت درصدی در برنامه دیده شده است که مورد تایید سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفت.

وی بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم، نرخ تورم ۵۰.۲ و نرخ بیکاری در استان ۱۳.۴ درصد بود که در برنامه پیش‌بینی شد که نرخ رشد اقتصادی هشت درصد و نرخ تورم ۳۴ درصد شود. بر طبق آمار رسمی جدید، نرخ تورم ۳۶.۵ درصد است و نرخ بیکاری نیز بر طبق برنامه، به عدد هشت رسیده است.

منتظری با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای منابع طبیعی فراوان است، افزود: بر اساس آمار ۱۰ ساله اخیر در مقایسه با بلندمدت، ۹۹ درصد منطقه کوهرنگ به‌عنوان پربارش‌ترین منطقه استان دچار خشکسالی شده است. خشکسالی استان را تهدید می‌کند و بیش از ۲۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند که بناست تا پایان سال این مشکلات رفع شود که درخواست داریم ریاست قوه قضائیه در این راستا حمایت کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان چهارمحال و بختیاری در پایان بر تقویت آبخیزداری، آبخوان‌داری و حفظ ظرفیت عظیم استان در این حوزه تأکید کرد.

ارسال نظرات