ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۹۸۸۱
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زارها در سطح ۶۲ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شد.
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۸

به گزارش بازار کار روح‌الله سعیدی ششم مرداد ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طرح جهش تولید در دیم‌زارها در سطح ۶۲ هزار هکتار از اراضی استان اجرا شد، اظهار کرد: در قالب این طرح حدود ۷۰ درصد کارنده کشت مستقیم و ۳۰ دستگاه انواع ادوات دنباله‌بر شامل چیزل، زیرشکن، سمپاش و سایر دستگاه‌ها از طریق تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد با بازپرداخت پنج ساله خریداری و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی ادامه داد: در قالب این طرح حدود ۱۰۰ تن بذر انواع محصولات دیم شامل گندم، جو، نخود، عدس و علوفه خریداری و به صورت رایگان در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.

سعیدی گفت: با توجه به وضعیت مطلوب بارش‌ها و همراهی و تلاش کشاورزان و کارشناسان، مزارعی که در این طرح قرار دارند، افزایش ۲۵ درصدی در عملکردشان نسبت به مزارعی که خارج از طرح هستند مشاهده خواهد شد.

در ادامه سیروس بیک‌بکان در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این طرح در دو سال گذشته با همکاری ستاد فرمان امام خمینی (ره) و با هدف ارتقا دانش بهره‌برداران اجرایی شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: در صورتی‌که دانش به بهره‌برداران انتقال پیدا کند عملکرد مطلوب در رعایت اصول فنی در دیم‌زارها حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه مکانیزاسیون  سال گذشته بالغ‌ بر ۱۰۰ دستگاه کارنده از طریق اعتبارات قرض‌الحسنه ستاد فرمان امام خمینی (ره) به کشاورزان تحویل داده شد، گفت: تناوب و بذرمال کردن دو مزیت مهم در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری است.

بیک‌بکان بیان کرد: تناوب مزیت دیگر طرح جهش در دیم‌زارها است که باعث می‌شود عملکرد و حاصلخیزی خاک افزایش پیدا کند و تناوب محصولات دیم‌زارهای علوفه‌ای یک منبع تامین علوفه‌ای برای دام‌ها است.

وی در خصوص بذرمال‌کردن بذرها، خاطرنشان کرد: مزیت دیگر طرح جهش در دیم‌زارها بذرمال کردن بذرهاست که در سال گذشته بالغ‌ بر ۴۰۰۰ تن از بذور گندم دیم، جو دیم و نباتات علوفه‌ای بذرمال شد.

ارسال نظرات