ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۹۹۷۷
ایسنا/خراسان رضوی معاونت آموزش، پژوهش وبرنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه اکنون ۲۸۴۵ مرکز دولتی فنی وحرفه ای و آموزشگاه آزاد در خراسان رضوی فعالیت دارند، گفت: حتی در برخی مناطق که قبلاً بخش بوده و اکنون شهرستان شده‌اند مانند سرولایت و زبرخان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی با حدود ۲۰ تا ۲۲ سال سابقه، فعالیت دارند.
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

ابوالفضل خبازی در گفت وگو با ایسنا از افزایش ۲۰ درصدی تعهدات سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: بر اساس هدف‌گذاری که امسال شده ۳۵ میلیون نفر ساعت برای اجرای دوره‌های آموزشی در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه خراسان رضوی دومین استان کشور به لحاظ میزان نفر ساعت در اجرای دوره‌های آموزشی است، افزود: سال گذشته ۳۳ میلیون نفر ساعت معادل ۲۰۷ هزار نفر در خراسان رضوی آموزش‌های مهارتی را در دو بخش دولتی و آزاد فرا گرفتند که حدود ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت از آموزش‌ها در بخش دولتی  بهره‌مند شده‌اند.

معاونت آموزش، پژوهش وبرنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای ۱۹ گروه مخاطب دارد، گفت: تلاش می‌شود امسال در مخاطبین ۱۹ گانه تعداد افراد بیشتری را در زمینه آموزش‌های مهارتی تحت پوشش قرار دهیم.

 وی ادامه داد: گرچه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری دولت سیزدهم خراسان رضوی برای تجهیز سیستم‌های دولتی، فنی و حرفه‌ای ۱۳۵ میلیارد تومان اعتبار داشت اما علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته هنوز تخصیصی به استان از طریق سازمان برنامه و بودجه نداشته‌ایم.

معاونت آموزش، پژوهش وبرنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی بابیان اینکه قرار بود اعتبارات طی مدت ۳ سال به سازمان فنی و حرفه‌ای تزریق شود اما هنوز تخصیصی نداشته‌ایم، افزود: اعتبارات بیشتر برای تجهیز کارگاههای هوش مصنوعی و به روزرسانی کارگاه‌ها در راستای همان مشاغل آینده هزینه خواهد شد.

وی بابیان اینکه در کنار آموزش‌های دولتی و خصوصی دو مدل دیگر آموزش هم داریم که طرح کارآموزی در محیط کار واقعی و مراکز جوار کارگاهی از آن جمله است، افزود: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان آموزش فنی حرفه‌ای، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی  و تأمین اجتماعی منعقدشده در طرح کارآموزی در محیط کار هر واحد صنفی و یا تولیدی که بخواهد نیرویی جذب کند در بازه زمانی ۶ تا ۱۲ ماهه ابتدای کار، نیازی به پرداخت حقوق و بیمه تأمین اجتماعی نیست و از سوی خود سازمان بیمه حوادث می‌شود.

خبازی گفت: مراکز جوار کارگاهی دیگر طرح فنی و حرفه‌ای است که به خود واحدهای صنعتی مجوز داده می‌شود تا برای ارتقاء مهارت نیروهای کارشان بتوانند از اساتید فنی و حرفه‌ای یا خودشان استفاده کنند و دوره‌های آموزشی و توانمندسازی را برای نیروهایشان در راستای افزایش بهره‌وری تولید و فرایندهایشان بگذارند.

وی ادامه داد: بر اساس اهدافی که سازمان فنی و حرفه‌ای دارد یکسری ایده آل‌هایی را داریم که تمام آموزش‌های ما سفارش محور باشد و با نیاز بازار کار تکلیف ۱۰۰ درصدی داشته باشد.

معاونت آموزش، پژوهش وبرنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به ‌سرعت تغییرات تکنولوژی مدام از این ایده آل و هدف عقب می‌مانیم برای همین آموزش‌ها را به سمتی می‌بریم که سفارش محور باشد.

وی در ادامه از افزایش ۲۰ درصدی تعهدات سازمان فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بر اساس هدف‌گذاری که امسال شده ۳۵ میلیون نفر ساعت برای اجرای دوره آموزشی در نظر گرفته‌شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اکنون خراسان رضوی میزبان اردوی آماده‌سازی مسابقات جهانی برای ایران و فرانسه است، منتخبین مشهدی هستند و خراسان رضوی به نمایندگی از کشور برای مسابقات جهانی سه نفر در رشته امنیت سایبری و مکاترونیک اعزام می‌شوند.

ارسال نظرات