ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۹۹۹۹
هم عنوان خاصی دارد و هم مخاطبان خاص که بسیاری از آن‌ها نخبه هستند؛ دوره " بوت کمپ تابستانی کارآفرینانه " این بار برای دانشجویانی که نگران آینده شغلی خود هستند، در چهارمحال و بختیاری که یکی از استان‌های با نرخ بالای بیکاری در کشور است.
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲

به گزارش بازارکار به نقل از ایرنا، بوت کمپ (Boot Camp) به عنوان یک دوره آموزشی تحت فشاربرای یادگیری سریع مهارت‌ها لازم جهت اشتغال است.

نرخ بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری با وجود داشتن استعداد‌های بزرگ که برخی از آن‌ها با معدل‌های بالا نیز از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند یکی از چالش‌ها و دغدغه‌های نسل جوان و خانواده آن‌ها در این استان است.

یکی از مباحثی که برخی از کارشناسان در خصوص بازار کار برای دانش‌آموختگان دانشگاهی عنوان می‌کنند نبود مهارت در رشته تحصیلی است، چرا که برخی از کارشناسان عقیده دارند که دانشجویان قبل از پایان درس باید مهارت‌های علمی و علمی را در مراکز تولید یا نهاد‌ها و ارگان‌های مربوط با درس خود آموخته باشند.

آموزش کارآفرینی فناورانه؛ این‌بار برای دانشجویان چهارمحال و بختیاری

آموزش فشرده مهارت و کارآفرینی برای دانشجویان در تابستان

بوت کمپ به طور معمول برای دوره‌های آموزشی فشرده و به طور کامل مهارتی استفاده می‌شود که افراد با شرکت در آن‌ها طی فرآیند منظم هر روزه، دانش کاربردی را در زمینه‌ای مشخص به صورت تخصصی بدست می‌آورند و سپس می‌توانند به صورت حرفه‌ای وارد بازار کار شوند.

به طور معمول بوت‌کمپ‌ها به صورت حضوری و تمام‌وقت برگزار می‌شود هدف از بوت کمپ این است که کلاس درسی باشد پر از کارآموزانی که تاکنون درآن زمینه فعالیت حرفه‌ای نداشته‌اند و بعد از آن به آن‌ها کمک می‌کنند تا شغل متناسب با بوت کمپ موردنظرخود را پیدا کنند.

رییس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری از آغاز نخستین دوره آموزشی فشرده کارآفرینی (بوت کمپ تابستانی کارآفرینانه) در استان برای دانشجویان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با همکاری پارک علم و فناوری، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و اتاق بازرگانی استان در حال اجراست.

محمد بنی‌طالبی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح این دوره آموزشی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره آموزشی به مناسبت هفته مهارت از نهم مردادماه آغاز شد و ۶ دوره آموزش کارآفرینی مقدماتی تا نوآورانه به جامعه هدف این طرح که شامل دانشجویان است، عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری این دوره در روز نخست ۵۰ نفر شرکت کردند گفت: در هر دوره شرکت‌کنندگان به مدت چهار تا پنج ساعت آموزش‌های لازم در خصوص استاندارد‌های اولیه و کاربردی برای کارآفرینی و ایجاد شغل و بازار کار را فرا می‌گیرند.

به گفته وی، شرکت‌کنندگان در این دوره گواهی شرکت در دوره را کسب می‌کنند و مشوقی است که در دوره‌های بعدی شرکت کنند و گواهینامه بین‌المللی دریافت کنند.

وی از برگزاری دوره‌های کپسولی کوتاه مدت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای علاقه‌مندان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در شاخه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امروز به مناسبت هفته ملی مهارت سه دوره کپسولی آشپزی و صنایع دستی در پارک بانوان استان برای بانوان به صورت رایگان برگزار می‌شود.

رییس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: این دوره‌ها به مدت ۲ ساعته و با هدف توسعه و ترویج دوره‌های مهارت‌آموزی و تشویق و ترغیب افراد و گروه‌های مختلف برای شرکت در این دوره‌ها برگزار می‌شود.

آموزش کارآفرینی فناورانه؛ این‌بار برای دانشجویان چهارمحال و بختیاری

هزار و ۶۹۷ دانشجو و دانش‌آموخته دانشگاهی آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند

بنی‌طالبی با اشاره به اینکه در سالجاری تعهد آموزش دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در قالب طرح "کهاد" و "نخلستان" یک‌هزار و ۶۹۷ نفر است گفت: از این تعداد ۹۴۲ نفر دانشجو و ۷۵۵ نفر دانش‌آموخته دانشگاهی هستند.

به گفته وی، در سال‌گذشته نیز یک‌هزار و ۳۸۵ دانش‌آموخته دانشگاهی و یک‌هزار و ۳۵۷ دانشجو آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

رییس اداره آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال در قالب ۲ طرح کهاد و نخلستان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با همکاری دانشگاه‌های استان، پارک علم و فناوری و فنی و حرفه‌ای به دانشجویان و همچنین دانش آموختگان دانشگاهی ارائه می‌شود.

به گفته وی، طرح کهاد برای ارائه آموزش به دانشجویان است که در هنگام تحصیل موازی با رشته دانشگاهی خود، آموزش مهارتی و عملی را دریافت می‌کنند تا پس از پایان دوره تحصیل در زمینه کارآفرینی و اشتغال موفقتر باشند و طرح نخلستان نیز برای دانش‌آموختگان دانشگاهی با هدف ارتقای ظرفیت اشتغال‌پذیری در دوره‌های مهارتی در حوزه نوآوری، کارآفرینی، فناوری‌های نوین یا دانش بنیان آموزش می‌بینند.

توسعه رشته‌های آموزشی با پیوست اشتغال ضروری است

رییس دانشگاه شهرکرد در آیین افتتاح این دوره آموزشی با اشاره به اینکه رویکرد دانشگاه شهرکرد تا اوایل سال ۹۰ توسعه رشته‌های آموزشی و آموزش بود و دانش‌آموختگان دانشگاهی آینده شغلی مشخص نداشتند گفت: توسعه رشته‌های آموزشی داشتن پیوست اشتغال ضروری است.

یاسر پیرعلی با اشاره به توسعه رشته‌های با پیوست اشتغال با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: دانشگاه شهرکرد رشته هوش مصنوعی در مقطع ارشد، سرامیک و نانو سرامیک و مهندسی گلخانه را فعال کرده است.

به گفته وی، با توجه به اینکه زنجیره علم و فناوری از دانشگاه شکل می‌گیرد و دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی برای افزایش مهارت، اشتغالزایی و اتصال به صنایع وارد مراکز رشد، پارک علم و فناوری می‌شوند.

رییس دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها صنعت ویژه‌ای برای خود ندارند افزود: ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع داخل و خارج استان بسیار توسعه پیداکرده و یک فرصت ایجاد شده که دانشجویان ضمن بازدید از صنایع از نزدیک در جریان فرصت‌های شغلی قرار گیرند.

پیرعلی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده بین دانشگاه شهرکرد و صنایع استان گفت: دانشگاه شهرکرد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان انرژی اتمی کشور منعقد کرده است تا رسالت‌های سازمان انرژی هسته‌ای از جمله معادن، پژوهشکده‌ها، فضا‌های نگهداری محصولات غذایی و کشاورزی را در استان فراهم کند.

رییس دانشگاه شهرکرد با تاکید بر اینکه وجود یک گروه کارآفرینی در هر دانشگاهی نیاز است از اضافه شدن رشته کارآفرینی در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهرکرد خبر داد و اظهار داشت: فراخوان جذب استادیار رشته کارآفرینی را شروع کردیم.

پیرعلی گفت:هم‌اکنون زیرساخت‌های دانشگاه به سمت کارآفرینی رفته است و سه مرکز کارآفرینی و نوآوری در حوزه صنایع چوب و مبلمان، صنایع فولاد افتتاح شده است و اعتباراتی در طرح شهید حسین فهمیده در خصوص صنایع دفاع، فعال کردن مجدد مرکز آپا نیز به دانشگاه شهرکرد داده شده است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های کارآفرینی، آشنایی با بوم کسب و کار، آشنایی با شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، آشنایی با فرآیند‌های ثبت اختراع و بازدید از کارگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان از جمله برنامه‌های این دوره آموزشی فشرده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری نزدیک به ۴۰ هزار دانشجو دارد که از این تعداد دانشگاه شهرکرد دارای ۶ هزار و ۵۳۰ دانشجو و ۴۰۰ استاد و۲۳ هزار و ۲۲۰ هزار دانش‌آموخته در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی است.

ارسال نظرات