ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۰۰۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: میزان اشتغال زایی در واحدهای گلخانه‌ای  ۸۰۵ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۶۱۰ نفر غیر مستقیم است.
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲

به گزارش بازارکار از خبرگزاری میزان-خسرو شهبازی با بیان اینکه رشد و توسعه گلخانه ها نسبت به سال قبل ۱۱ درصد بود، اظهار کرد: متقاضیان از تسهیلات بانکی هم در این زمینه استفاده کرده اند که معرفی شدگان به بانک در سال ۱۴۰۲ شامل ۲۰ مورد با مساحت کل هشت هکتار و تسهیلات درخواستی به میزان هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال بوده است.
شهبازی تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های اقلیمی و اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، گلخانه‌ها را با سرعت بیشتری گسترش خواهیم داد و توسعه کشت محصولاتی چون سبزی و صیفی در مکان‌های مدیریت شده در دستور کار است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت ۲۹۲ واحد گلخانه ای در استان اظهار کرد: ۲۹۲ واحد گلخانه ای با بیش از ۸۰ هکتار مساحت در استان مشغول به تولید هستند که کاهش مصرف ۱۰ برابری آب و نیز استفاده بهینه از منابع مهمترین هدف فعالیت هاست.
علی دیانتی افزود: میزان اشتغال زایی در این واحد ها ۸۰۵ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۶۱۰ نفر غیر مستقیم است.
وی اظهار کرد: میزان تولیدات امسال گلخانه های استان شامل گل شاخه بریده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شاخه، گل گلدانی سه میلیون گلدان، خیار ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن، گوجه فرنگی هزار و ۹۰۰ تن، توت فرنگی۲۸۰ تن، گیاهان دارویی ۲۸ تن، میوه های درختی ۱۴۸ تن، نشاء سبزی و صیفی۲۲ میلیون بوته، نشاء گیاهان دارویی ۲ میلیون بوته، نهال ۲ میلیون ۸۰۰ اصله بوده است.
به گفته وی، محدودیت منابع اجازه توسعه اراضی در عرصه‌های باز را نمی‌دهد و برای اینکه بتوان با روش‌های نوین آبیاری با مصرف آب کم تولید افزایش یابد، تولید گلخانه‌ای باید توسعه یابد.

ارسال نظرات