ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۰۳۰
معاون رییس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی طی سفری یک روزه به آذربایجان‌غربی به همراه محمد صادق سبط الشیخ انصاری، معاون راهبری پارکها و مراکز رشد سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی و دکتر رضا حسین زاده،رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با جواد نوری نیا، رییس پارک علم و فناوری استان دیدار و گفت و گو کرد.
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

به گزارش جهاد دانشگاهی واحد آذربایجان‌غربی، دکتر مسعود ابراهیمی در این دیدار بر لزوم هم افزایی با پارک های علم و فناوری با هدف گسترش تعاملات و اثرگذاری بیشتر در کشور تاکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی نهاد عمومی غیر دولتی است که ۲۵ درصد از بودجه خود را از دولت و مابقی را از طریق درآمد اختصاصی از محلهای آموزش، مراکز درمانی( درمان ناباروری،سرطان و...)، پروژه‌های پژوهشی تامین می‌کند.
معاون رئیس جهاددانشگاهی  با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش نیروهای جوان، نخبه و انقلابی جهاد دانشگاهی امروز به یک برند تبدیل شده است، افزود: این مجموعه اقدامات خوبی در حوزه درمان ناباروری، تولید گیرنده و فرستنده های رادیویی، دکل و مته‌های حفاری، تولید بذر، گیاهان دارویی و داروهای گیاهی انجام و به موفقیتهای بسیاری دست یافته است.
ابراهیمی با اشاره به فعالیت ۱۷۰ گروه پژوهشی در مراکز جهاددانشگاهی کشور، اظهار کرد: ۷۰ مرکز رشد و ۱۵۰۰ شرکت در زیر مجموعه مراکز رشد جهاددانشگاهی فعالیت دارند.
وی اظهار کرد: فاصله بین کمک دولت و مخارج جهاد دانشگاهی باعث شد جهاددانشگاهی به فکر تعریف مکانیسمی برای درآمد زایی افتاد که ماحصل آن ایجاد سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان است.
دکتر ابراهیمی با اشاره به اهداف و وظایف سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: این سازمان با ۳ معاونت توانمندسازی و تحقیقات اشتغال و کارآفرینی»، «تجاری سازی و امور پارکها و مراکز رشد» و «توسعه سرمایه گذاری و امور شرکتها و مؤسسات به منظور ایجاد زمینه‌های مناسب برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تاسیس شده است.
معاون رییس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی ، تجاری سازی،  فناوری‌های به بلوغ رسیده جهاددانشگاهی با ایجاد شرکت ها و موسسات دانش بنیان،  توسعه مراکز رشد ، ‌پارکها و ساختارهای تجاری سازی به منظور حمایت از فناوران و ساماندهی نظام هدایت شغلی، توانمندسازی دانش آموختگان در حوزه های منتخب با حمایت، پشتیبانی و هماهنگی مراجع ذیربط و ارتقاء فرهنگ کارآفرینی و روحیه خود باوری و ترویج الگوهای موفق علم وفناوری با تاکید بر جامعه دانشگاهی کشور را از اهداف و چشم اندازهای سازمان عنوان کرد و گفت: درصددیم از طریق هم افزایی با پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی و به اشتراک گذاشتن امکانات، ارتباطات، دانش فنی در بحث نواوری و فناوری بیش از گذشته به پیشرفتهای قابل توجهی برسیم.
وی با اشاره به فعالیت پارک واحد البرز افزود: این پارک به مساحت ۱۰۰ هکتار در حال فعالیت است که از سال گذشته واگذاری اراضی در این پارک آغاز شده و اولین سند اعیانی اراضی واگذاری شده هفته آینده رونمایی می‌شود.
ابراهیمی گفت: طبق برآورد اولیه متاسفانه دانش فنی زیادی وجود دارد که به تولید نهایی نرسیده و در نیمه راه به دلایل مختلف رها شده که معاونت تجاری سازی بدنبال شناسایی چنین مواردی است و با تامین مالی و رفع مشکلات در صدد تکمیل زنجیره تولید است.
وی بر ضرورت حمایت از جوانان و شرکتهای نوپا تاکید کرد و افزود: موفقیت شرکتها علاوه بر درآمدزایی برای فعالین این شرکتها برای رونق اقتصادی کشور نیز مثمرثمر خواهد بود.
ابراهیمی ایجاد پردیس مشترک را فرصتی برای ارتقای علمی و دانش فنی و درآمد زایی از محل ۳ درصد ارزش افزوده دانست و تصریح کرد: در حوزه تخصصی صنایع فرهنگی پردیس مشترکی ایجاد شده که چنین فرصتهایی را می توان در استانهای مختلف ایجاد کرد.
محمد صادق سبط الشیخ انصاری، معاون راهبری پارکها و مراکز رشد سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی نیز در ادامه بر لزوم تعامل و هم افزایی با پارکهای علم و فناوری تاکید کرد و افزود: در صدد گسترش رویکرد فعالیتهای مشترک و ایجاد پردیس های مشترک هستیم.
وی با بیان اینکه همواره استفاده از توان داخل استانها مورد تاکید است، گفت: نزدیکی دانشگاه ارومیه و علوم پزشکی و پارک علم و فناوری می تواند بستری برای ایجاد یک پهنه فناوری در این منطقه باشد. 
همچنین جواد نوری نیا، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با اشاره به پیشینه جهاددانشگاهی و دستاوردهای این نهاد انقلابی افزود: جهاددانشگاهی نهادی علمی و دانشگاهی است که از بدو تاسیس دستاوردهای زیادی در حوزه‌های مختلف را با بکارگیری نیروهای نخبه و با انگیزه به منصه ظهور رسانده‌ است.
وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی مجموعه ۱۷ هکتاری است، افزود: در حدود ۲۰۰ شرکت فناور زیر مجموعه  پارک فناوری استان فعال هستند.
نوری نیا اظهار کرد: زیر ساختهای پارک از جهات مختلف کامل است و با تصویب طرح جامع پارک به زمینهای واگذار شده سند اعیانی صادر می‌شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: درصدد توسعه زیست بوم پارک علم و فناوری استان و بدنبال راه اندازی پردیس در این مجموعه هستیم.
نوری نیا از همکاری با جهاددانشگاهی استقبال کرد و گفت: با جذب و در اختیار گذاشتن امکانات بین نخبگان و فارغ التحصیلان می توان در توسعه فناوری قدمهای مثبتی برداشت.
در پایان این نشست معاون رییس جهاددانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاددانشگاهی  شرکتهای دانش بنیان پارک علم و فناوری آذربایجان غربی بازدید کرد.

ارسال نظرات