ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۰۶۳
مشهد-ایرنا- مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: رکورد خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان، با خرید بیش از ۵۰۵ هزار تن محصول پس از پنج سال شکسته شد. 
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹

 

وحیدرضا فریدونی امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس رتبه هفتم خرید تضمینی این محصول در کشور به نام استان خراسان رضوی زده شده است.

وی ادامه داد: این میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سال جاری در قالب ۶۵ هزار و ۲۲۷ محموله صورت گرفته است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: بیشترین خرید در سالیان اخیر متعلق به سال ۱۳۹۷ با ۵۰۲ هزار و ۳۹۷ تن بوده است.

وی گفت: در ابتدای امسال خریداری ۴۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی پیش بینی شده بود، در حالیکه با توجه به نزول رحمت الهی و تلاش‌های کشاورزان استان، علاوه بر عبور از برآوردها نسبت به سال گذشته نیز ۳۶ درصد رشد را در خرید تضمینی شاهد بوده ایم.

فریدونی با بیان اینکه قیمت پایه خرید تضمینی سال جاری در ازای هر کیلو ۱۷۵ هزار ریال بوده است، افزود: ارزش گندم های خریداری افزون بر ۸۸ هزار ۸۰۲ میلیارد ریال بوده که تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال به حساب کشاورزان واریز شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری استان خراسان رضوی با این میزان خرید تضمینی گندم، توانسته است در بین هفت استان پیشرو در خرید تضمینی کشور قرار بگیرد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی اظهار کرد: شهرستان‌های مشهد با ۷۳ هزار و ۲۴۰ تن، تربت‌جام با ۵۴ هزار و ۹۱۵ تن و جغتای با ۴۳ هزار و ۹۳۵ تن به ترتیب بیشترین حجم خرید استان را به خود اختصاص داده اند.

وی افزود: در فصل خرید سال جاری ۸ سیلوی دولتی، چهار سیلوی بخش خصوصی،۱۰ کارخانه آردسازی و ۲۶ انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر در امر خرید تضمینی وظیفه خدمت‌رسانی به گندم‌کاران استان را به عهده داشته اند.

فریدونی گفت: از این میان سیلوهای دولتی ۲۴ درصد، سیلوهای بخش خصوصی ۱۸ درصد، سیلوهای جوار کارخانجات آردسازی ۲۶ درصد و انبارهای تعاون روستایی ۳۲ درصد از حجم خرید استان خراسان رضوی را انجام داده‌اند.

خرید تضمینی حدود ۳۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان پارسال در استان خراسان رضوی به ارزش ۵۶ هزار و ۸۹۷ میلیارد ریال ثبت شده است.

سطح زیر کشت گندم خراسان رضوی امسال ۱۳۷ هزار هکتار است که نسبت به سال قبل ۱۱ درصد رشد دارد.

ارسال نظرات