ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۰۶۴
مشهد- ایرنا- دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: شرایط راه‌اندازی مطب پزشکان در پی تصویب طرح کاهش امتیازات لازم برای اخذ پروانه راه‌اندازی مطب در شورای عالی نظام پزشکی کشور و با تایید وزارت بهداشت و درمان تسهیل شده است.
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدرضا جباری امروز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار دومین همایش بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور که در مجتمع شهدای سلامت مشهد برگزار شد، افزود: تسهیل دریافت پروانه مطب، نوید خوبی برای کاهش موانع فعالیت پزشکان جوان به ویژه در شهرهای بزرگ خواهد بود و با اجرایی شدن این طرح به سمت کاهش بیشتر امتیاز برای راه‌اندازی مطب خواهیم رفت.

وی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه کمیسیون صلاحیت حرفه‌ای پزشکان عنوان کرد: وزارت بهداشت اجرا و ابلاغ مصوبات کمیسیون ملی صلاحیت حرفه‌ای را در یک رفتار فرا قانونی معطل نگه داشت و شبه کمیسیونی را خلاف قانون یک طرفه ایجاد و جلساتی را برگزار کرد که نظام پزشکی در این جلسات به نشانه اعتراض شرکت نکرد.

دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور گفت: ماموریت اصلی کمیسیون صلاحیت حرفه‌ای، حل اختلافات و تعارضات بین رشته‌ای است و البته که تصمیمات این کمیسیون در تمام لایه‌های زیرین و ارکان مختلف سازمان اعم از انتظامی، آموزشی و فنی، طبق مصوبه شورای عالی ملاک عمل خواهد بود.

وی افزود: امیدوارم در دوره جدید وزارت بهداشت، عقلانیت و احترام به قانون ملاک عمل تصمیمات قرار گیرد و موضوعات مرتبط با مشکلات جامعه پزشکی از جمله صلاحیت حرفه‌ای به طور شایسته و مطابق با ضوابط و نیازهای جامعه پیش برود.

دکتر جباری با اشاره به قانون به کارگیری پزشکان و پیراپزشکان مصوب سال ۱۳۷۳ ادامه داد: این قانون متعلق به سه دهه قبل و متناسب با نیازهای روز نیست و ضروزت دارد از طریق مبادی ذی ربط، بازبینی آن بررسی شود،از سوی دیگر پزشکانی که طرح را می‌گذرانند باید شرایط و امتیازات بیشتری داشته باشند.

وی گفت: دولت اگر می‌خواهد مناطق محروم را پوشش دهد باید از تعرفه ترجیحی در این مناطق حمایت کند و بیمه‌ها نیز تعرفه بخش خصوصی را بپذیرند لذا افزایش حقوق پزشکان طرحی در مناطق محروم و اجازه کار خصوصی کمترین انتظار است.

این مسوول در پایان بیان کرد: انتصاب مشاور از جامعه پزشکان عمومی در وزارت بهداشت دولت سیزدهم مسکوت ماند، امیدواریم در این دوره به این موضوع توجه شود و مشاوری فرهیخته و آگاه از پزشکان عمومی تعیین شود.

به گزارش ایرنا، دومین کنگره بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور دهم مردادماه امسال با حضور رییس سازمان نظام پزشکی مشهد و استادان برجسته از سراسر کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهد گشایش یافت و تا ۱۲ مردادماه ادامه دارد.

ارسال نظرات