ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۰۶۵
مشهد- ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تعرفه‌های ناعادلانه سلامت علاوه بر شکل‌گیری پدیده مهاجرت جغرافیایی پزشکان، مهاجرت‌ شغلی آنان را نیز موجب شده و نگران کننده است.
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۳

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علیرضا صداقت روز چهارشنبه در مراسم آغازبه کار دومین همایش بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور، افزود: پزشکان زیادی هستند که دیگر طبابت نمی‌کنند و ترجیح می‌دهند با توجه به هزینه‌ها و مسوولیت‌های سنگین حرفه پزشکی و درآمد پایین در سایر مشاغل مشغول به کار و فعالیت شوند.

وی ادامه داد: ای کاش متولیان حوزه سلامت ارزش واقعی خدمات سلامت و پزشکی را اعلام کرده و بعد می‌گفتند از عهده خرید خدمت بر نمی‌آیند؛ نه اینکه ارزش خدمات را بر مبنای جیب خود تعیین کنند.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد ایجاد اقدامات القایی در درمان را نتیجه ارزش گذاری غلط خدمات سلامت و پزشکی خواند و گفت: این مسیر غلط باعث شکل‌گیری دومینوی خطرناکی شده که برای بیمه‌ها و متولیان سلامت نیز به شدت عذاب آور و خطرناک خواهد بود.

وی افزود: خرسندم از اینکه علی رغم همه مشکلات و موانع موجود، جامعه پزشکی همچنان در عرصه آموزش و پژوهش فعال بوده و سنگر آموزش خالی نمانده است.

دکتر صداقت با ابراز امیدواری نسبت به حضور افراد کارآمد و با برنامه‌های نو و تازه در عرصه مدیریت بهداشت و درمان کشور بیان کرد: امیدوارم با حضور مدیران کارآمد و شایسته، سلامت و بهداشت و درمان در کشور آن طور که شایسته مردم و جامعه پزشکی است مسیر رو به رشد و سرشار از موفقیت را طی کند، به طوریکه بیماران دغدغه ای جز بازیابی سلامتی خود و درمان گران نیز دغدغه ای جز درمان بیماران و درمان گری نداشته باشند.

برپایی نمایشگاه تجهیزات پزشکی

رییس انجمن پزشکان عمومی خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این کنگره به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با برگزاری دومین همایش بزرگ سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور، نمایشگاه تجهیزات پزشکی به عنوان یک نمایشگاه جانبی در کنار این کنگره برپا شده است.

دکتر پروین دلیری افزود: این نمایشگاه با ۱۲ غرفه و با حضور ۱۲ شرکت تجهیزات پزشکی معتبر در حوزه پوست، لاغری و زیبایی و دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو برپا شده است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت کنندگان از خراسان بزرگ هستند ولی اکثر شرکت‌های تجهیزات پزشکی از تهران آمده اند و یک شرکت تجهیزات پزشکی از شهر مشهد در این نمایشگاه حضور دارد.

این مسوول با اشاره به وجود دستگاه‌های تجهیزات پزشکی قاچاق با برچسب‌های نادرست بیان کرد: هدف از برپایی این نمایشگاه آشنایی پزشکان با شرکت‌های تجهیزات پزشکی معتبر و خرید دستگاه‌های مورد نظر خود بدون واسطه از این شرکت‌ها است.

به گزارش ایرنا، دومین کنگره سالانه پزشکان عمومی شرق و شمال شرق کشور دهم مردادماه با حضور دبیر شورای عالی نظام پزشکی کشور و استادان برجسته از سراسر کشور در مجتمع شهدای سلامت مشهد گشایش یافت و به مدت سه روز ادامه دارد.

ارسال نظرات