ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۰۸۰
مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: نخستین باغ الگویی مدرن در حوزه باغبانی با محوریت نهال گواهی شده کشور در گلبهار ایجاد می شود.
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵

عبدالله موموندی در گفت و گو با خبرنگار فارس در گلبهار اظهار کرد: این باغ با همکاری باغداران نمونه گلبهار و چناران و نظارت کارشناسان باغبانی وزارت جهاد کشاورزی احداث می شود.

وی افزود: در باغ الگویی گلبهار آخرین فناوری ها در حوزه باغبانی و پرورش اصولی درختان میوه گواهی شده و پر محصول برای دانش افزایی کشاورزان و باغداران علاقمند بکار گرفته شده است.

موموندی تاکید کرد: محور ایجاد باغ های الگویی به منظور انتقال دانش ها، تجربیات باغداران نمونه استانی و کشوری گلبهار بوده که با توجه به وجود زیر ساخت های مطلوب و در گلبهار ایجاد می شود.

مدیر کل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: یادگیری و کسب دانش باغبانی در باغ الگویی مشاهده ای است تا بتوان آن دانش را با در نظر گرفتن شرایط کاربردی کرد.

موموندی اظهار کرد: داشتن آب و هوای مطلوب، خاک حاصلخیز ، وجود باغداران نمونه کشوری و فعالیت کارشناسان باغبانی و ترویج با دانش عالی شهرستان گلبهار را از دیگر شهرها متمایز کرده است.

موموندی به منظور حضور در چهارمین مرحله بازدید های ترویجی از باغات مادی با هدف ایجاد زنجیره تولید و بکارگیری نهال گواهی شده و ترویج کشاورزی دانش بنیان با محوریت خبرگان کشاورزی به شهرستان گلبهار سفر کرده است.

ارسال نظرات