ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۰۸۱
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : صنعت پلاستیک استان خراسان رضوی در بازارهای صادراتی  جزو برندهایی است که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۷

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، احد خوشرو در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی صنعت پلاستیک و نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به صنایع بالادستی پتروشیمی که در کشور ما وجود دارد عمده مواد اولیه صنعت پلاستیک را تامین می‌کند،از این رو صنعت پلاستیک یکی از صنایعی است که تا کنون رشد بسیار خوبی داشته است.

خوشرو یادآور شد: این صنعت توانسته  بازارهای صادراتی بسیار خوبی داشته باشد، از این رو آینده بسیار خوبی پیش روی آن قرار دارد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد:صنعت پلاستیک  با توجه به سهمی که از مواد اولیه در اختیاردارد در مقایسه با کشورهای دیگر دارای بازارهای صادراتی بسیار خوب در این صنعت است.

خوشرو  تصریح کرد: استان خراسان رضوی 10 درصد از صنعت پلاستیک کشور را در بردارد  و با توجه به این سهم بالایی که تولید کنندگان ما دارند. درصد بالایی از اشتغال استان را در صنعت پلاستیک جای داده اند و در سبد صنعت پلاستیک، سبد بزرگی است که آن سبد بازارهای صادراتی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به آینده‌ای که این صنعت پیش رو دارد، امیدواریم که سهم استانمان در این صنعت  همچنان فزاینده باشد، همچنین  بالاترین میزان  اشتغال را در این صنعت به خود اختصاص دهد.

فعالیت  700 واحد تولیدی، صنعتی لاستیک و پلاستیک در خراسان رضوی

مدیر کل صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی گفت : خراسان رضوی از استان های پیشرو درحوزه صنایع لاستیک و پلاستیک است اما بااین حال زمینه فعالیت و سرمایه گذاری بیشتر دراین حوزه ها در استان خراسان رضوی وجوددارد. به گزارش ستاد خبری شانزدهمین نمایشگاه تخصصی صنعت پلاستیک و چهاردهمین نمایشگاه تخصصی رنگ و رزین"

امیر رضا رجبی،مدیر کل صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی نیز اظهارداشت: در خراسان رضوی بیش از 700واحد تولیدی، صنعتی در حوزه صنعت لاستیک و پلاستیک فعالند از این رو استان خراسان رضوی  حدود 10 درصد از واحدهای تولیدی کشور را در برمی‌گیرد و از نظر سرمایه‌گذاری این رقم  به حدود 20 درصد سرمایه گذاری کل کشور درحوزه صنعت لاستیک ، پلاستیک می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این صنعت  جزو صنایع تکمیلی یا پایین دستی پتروشیمی است، بیان کرد: این صنعت دارای رشد خوبی در مجموعه واحدهای صنعتی استان خراسان رضوی است و انجمن صنایع لاستیک و پلاستیک استان نیز بسیار قوی است و نقش موثری را در تصمیم گیری‌ها ایفا می‌کند.

رجبی تصریح کرد: یکی از بخش‌های مهم صادراتی استان ، صنعت لاستیک و پلاستیک است و در حوزه تامین قطعات مربوط به خودروها هم بانک خیلی خوبی در حوزه لاستیک وجود دارد.

مدیر کل صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوی تاکیدکرد:در حوزه سایر واحدهای مرتبط با پتروشیمی (رنگ، رزین و چسب ) نیز تولید مواد ومحصولات اولیه‌آن و همچنین در بخش تولید محصولات نهایی از واحدهای خوبی برخوردار هستیم که خوشبختانه تولیدات شان در سطح کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم در بحث صادرات نیز فعالند.

وی یادآور شد: امروز میزبان معاون وزیر نفت و مدیر عامل صنایع پتروشیمی ایران در این دو نمایشگاه تخصصی بودیم که با توانمندی‌های استان در حوزه‌های صنایع  پایین دستی پتروشیمی آشنا شدند و این ظرفیت‌ها می‌تواند به ما کمک کند.

رجبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خراسان رضوی واحد بزرگ پتروشیمی مانند سایر استان‌ها نداریم اما پتانسیل و ظرفیت آن وجود دارد و بطور قطع طی مذاکراتی که انجام شده است ، درخواست مان را اعلام کرده ایم که برای توسعه این واحدها نیز اقدام به سرمایه گذاری کنند چرا که زمینه برای توسعه  فعالیت‌ها در خراسان رضوی با توجه به قرار گرفتن در همسایگی کشورهای آسیای میانه وجود دارد.

ارسال نظرات