ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۰۸۲
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از آغاز طرح شناسایی تعاونی های توسعه محور با هدف حمایت و دستیابی بخش تعاون به سهم 25 درصد در اقتصاد ملی خبر داد.
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵

به گزارش بازارکار از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، «محمد آذرپناه» لزوم پشتیبانی از تعاونی ها و مانع زدایی از رشد سهم بخش تعاونی در اقتصاد ملی را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: تقویت فرهنگ تعاون و حمایت از تعاونی های پیشران که موتور محرکه این بخش هستند، می تواند به ترویج و توسعه فعالیت بنگاه‌های اقتصادی فعال در بخش تعاون و همچنین به ارتقای سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی کمک کند. 
آذرپناه تصریح کرد: حضور مردم در قالب تعاونی‌ها می تواند ضمن ارتقاء مشارکت در امور اقتصادی کشور و تحقق تدبیر مقام معظم رهبری در نام گذاری شعار سال با عنوان " جهش تولید با مشارکت مردم" عامل مهمی در رفع مشکلات اقتصادی کشور باشد که این مهم مورد تاکید رئیس جمهور  نیز هست .  
 
وی با اشاره به اهمیت توسعه ابعاد اجتماعی تعاونی ها، بیان کرد: شرکت های تعاونی نه تنها یک نظام اقتصادی برای رشد و اشتغال پایدار هستند بلکه شیوه‌ای از ایجاد یک نظام تأمین اجتماعی و حمایتی نیز به شمار می آیند. 
 
آذرپناه گفت: بدون شک تعاونی ها با ایجاد هماهنگی در فرآیندهای تولیدی و توزیعی و همچنین فراهم ساختن بستر مناسبی برای تقویت عدالت اجتماعی و کاهش فاصله اقشار اجتماعی، می توانند به بهره وری بیشتر در استفاده از منابع و کاهش هزینه ها و رفع موانع معیشتی در سطح ملی کمک کنند. 
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با بیان این‌که  این اداره کل در نظر دارد ضمن شناسایی تعاونی های فعال تولیدی، توزیعی و خدماتی و پیگیری امورمربوط به آنها با اولویت طرح های نیمه تمام، توسعه ای و ایجادی (جدید)، صادرات محور، شرکت های دانش بنیان، تعاونی زنان، تعاونی های مستقر در مناطق روستایی و کم برخوردار ومحروم، طرح های زنجیره ارزش و پروژه های شرکت های تعاونی مسکن کارگران ( با پیشرفت فیزبکی حداقل 20 درصد) و تعاونی های برتر ملی و استانی، نسبت به ارائه تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه ، تسهیل معافیت مالیاتی، حمایت مالی، تخفیف حق بیمه سهم کارفرما، صدور کارت بازرگانی تعاونی ها اقدام نماید.
 
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: مدیران شرکت های تعاونی می توانند با مراجعه به سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون کشور به آدرس https://taavoni.mcls.gov.ir  نسبت به ثبت نام و به روز رسانی مدارک و مستندات خود اقدام نمایند تا امکان برنامه ریزی برای حمایت از آنها با سهولت بیشتری فراهم شود.


ارسال نظرات