اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۱۰۹
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی، گفت: حدود ۷۵ هزار نفر طی سال گذشته در استان در بخش‌های دولتی و خصوصی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳

بیش از ۷۵ هزار نفر در آذربایجان شرقی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند

به گزارش بازار کار، علی مشایخی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، روز پنجشنبه 11 مردادماه، در جمع خبرنگاران، گفت: حدود ۷۵ هزار نفر طی سال گذشته در آذربایجان شرقی در بخش‌های دولتی و خصوصی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۹ گروه هدف مهارت آموز در این سازمان وجود دارد، گفت: مهارت آموزی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای در دو بخش دولتی و خصوصی به صورت مهارتی به تمامی ثبت نام کنندگان اعم از دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، نیروهای مسلح، زنان بی سرپرست و ... ارائه می‌شود.

مشایخی ادامه داد:  ۲۴ مرکز ثابت و بالغ بر یک هزار آموزشگاه فنی حرفه‌ای آزاد در رشته‌های مختلف در سراسر استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه با رصدهای میدانی، خروجی مهارت‌آموزی منجر به اشتغال۱۰ هزار نفر در سطح استان شده است، گفت: بالای۶۰ درصد آنها پس از گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی، به‌صورت خویش‌فرمایی و یا جذب در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل‌ جامعه بیکاری فارغ التحصیلان و نخبگانی دانشگاهی است، گفت: در حال حاضر بنگاه‌های اقتصادی به دنبال نیروی انسانی ماهر و متخصص هستند اما جنس فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به گونه‌ای است که یا راضی به حضور در بنگاه‌های اقتصادی نیستند یا آموزش‌های دانشگاهی مسیر هدایت شغلی درست را انتخاب نکرده‌ است.

مشایخی خاطر نشان کرد: واقعیت جامعه این است که آموزش‌های دانشگاهی و حتی آموزش‌های مهارتی فنی حرفه‌ای نیاز بازار اقتصادی استان را به نحو احسن انجام نداده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌ شرقی افزود: ما بنگاه‌های اقتصادی را به ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه تشویق کردیم و در این میان فنی حرفه‌ای حوزه‌ آموزش‌های جوار کارگاهی را به عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه در هفته مهارت ۴۰ مرکز جوار کارگاهی در استان ایجاد شد، اظهار کرد: هدف این اقدامات این است که فنی حرفه‌ای در دل صنعت رفته و واحدهای تحقیق و توسعه را از طریق مربی‌های به نام فعال کرده و محمل حضور فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم کند.

مشایخی، به اجرای طرح مهارت‌آموزی سربازان وظیفه در پادگان‌های استان اشاره کرد و گفت: هشت هزار و ۷۰۰ نفر از سربازان وظیفه در سال گذشته از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار شده‌اند.

ارسال نظرات