ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۱۳۵
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی خبر داد:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه تعهد اشتغال استان برای سال جاری ۳۵ هزار و ۵۵۸ نفر است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۹ هزار و ۵۰۲ نفر معادل ۲۸ درصد تعهد استان در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت نام شده است.
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

تحقق ۲۸ درصدی تعهد اشتغال آذربایجان شرقی در چهارماه گذشته

به گزا بازار کار، حسین فتحی،  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، روز شنبه 13 مردادماه، با بیان اینکه تعهد اشتغال استان برای سال جاری ۳۵ هزار و ۵۵۸ نفر است، گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۹ هزار و ۵۰۲ نفر معادل ۲۸ درصد تعهد استان در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت نام شده است. 

وی اظهار کرد: تعهد استان برای سال گذشته ۴۷ هزار و ۱۶۵ نفر بود و در چهار ماه نخست ۱۳ هزار و ۲۴ نفر معادل ۲۷.۱ درصد در سامانه رصد ثبت شده بود که در مقایسه با مدت مشابه امسال ۹ دهم درصد کمتر تحقق یافته بود.از تعداد نفراتی که در سامانه رصد اشتغال ثبت شده پنج هزار و ۱۱ نفر معادل ۵۸.۹۵ درصد مردان و سه هزار و ۴۸۹ نفر معادل ۴۱.۰۵ درصد زنان هستند.

فتحی ادامه داد: ۴۸درصد ثبت نامی‌ها در این سامانه دارای مدرک زیر دیپلم، ۴۰.۸ درصد دیپلم، ۱.۶ درصد فوق دیپلم، ۷.۶ درصد لیسانس و۲ درصد فوق لیسانس و بالاتر هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شغل های ثبت نام شده در سامانه رصد در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی است، گفت: بیشترین اشتغال استان در بخش خدمات با سه هزار و ۱۸۸ نفر معادل حدود ۳۷ درصد تحقق یافته است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۹۵۸ نفر معادل حدود ۳۴ درصد در بخش صنعت و ۲ هزار و ۳۵۴ نفر معادل حدود ۲۷ درصد در بخش کشاورزی تحقق یافته است. پنج هزار و ۳۰ شغل در شهرهای استان و سه هزار و ۴۷۰ شغل نیز در روستاها ایجاد شده است و به ترتیب ۵۹.۱۸ و ۴۰.۸۲ درصد اشتغال ایجاد شده را شامل می شود.

فتحی با بیان اینکه از هشت هزار و ۵۰۰ شغلی که تا پایان تیرماه سالجاری در استان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است، گفت: هفت هزار و ۳۰۴ خود اشتغالی معادل ۸۵.۹۳ درصد در این مدت در سامانه رصد اشتغال ثبت شده است.

ارسال نظرات