ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۱۴۷
نشست تخصصی- آموزشی «زعفران؛ فرصت طلایی رونق اقتصادی» با هدف تبیین مسائل مرتبط با تولید، فرآوری و صادرات این محصول، در تاریخ 23 مرداد ماه در محل سالن همایش‌های اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار خواهد گردید.
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷

 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «سمیرا سبزواری»، رئیس دفتر کشاورزی اتاق مشهد در اهمیت برگزاری این نشست تخصصی- آموزشی به خبرنگار ما گفت: با توجه به اهمیت آموزش به کشاورزان و زعفران‌کاران در مباحث مدیریت در تولید، اهمیت فرآوری و توجه ویژه به مباحث آلودگی‌های میکروبی و باقیمانده سموم و آفت‌کش‌ها، نشست تخصصی- آموزشی با عنوان «زعفران؛ فرصت طلایی رونق اقتصادی» را با حضور خبرگان عرصه تولید و فرآوری این محصول در اتاق بازرگانی مشهد برگزار خواهیم نمود. مخاطبان اصلی ما در این نشست، زعفران‌کاران، فعالان حوزه تولید، فرآوری و صادرات زعفران می‌باشند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت زعفران و چالش‌هایی که در حوزه صادرات این محصول وجود دارد و به منظور حفظ جایگاه ویژه زعفران اصیل ایران در بازارهای صادراتی با تاکید بر صادرات محصول خالص و با کیفیت، برگزاری چنین رویدادی در استان، از اهمیت زیادی برخوردار است.

سبزواری خاطرنشان کرد: کاربردهای متعدد و فراوان و خواص دارویی و مصارف متنوع غذایی زعفران ضرورت توجه ویژه به مدیریت تولید و صادرات این محصول را بیش از پیش روشن می‌سازد.

وی ادامه داد: زعفران از گیاهان بومی ایران و به عنوان گران‌ترین ادویه جهان، جایگاه منحصر به فرد و ارزشمندی در میان محصولات کشاورزی و صادراتی کشور به خود اختصاص است. محصول زعفران که به دلیل ارزآوری خاص خود «طلای سرخ» نامیده شده است، علاوه بر تاثیر در اشتغال و کارآفرینی، در رونق اقتصادی مناطق مختلف به ویژه استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی (با توجه به دارا بودن بیشترین سطح زیرکشت محصول)، جایگاهی ویژه دارد.

رئیس دفتر کشاورزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی یادآور شد: زعفران ایران علاوه بر اینکه از نظر کمّی، بخش اعظم تولید جهانی را به خود اختصاص داده، از لحاظ کیفی از جمله عیار بالا در رنگ‌دهی (کروسین) و طعم و عطر مطلوب (سافرانال) نیز، مرغوبیت زیادی دارد و همین امر سبب رونق صادرات این محصول و جایگاه ویژه زعفران ایران در بیش از  65 کشور هدف صادراتی در جهان شده است.

ارسال نظرات