ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۱۸۶
اولین رویداد آموزشی و استارت‌آپی طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی ماهیان سردآبی کشور ۱۳ مردادماه به میزبانی اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳

به گزارش بازار کار حسین برزگر ۱۳ مردادماه در این رویداد با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره ارزش محصولات تولیدی حائز اهمیت است، اظهار کرد: ۱۰ درصد ارزش تولیدات بخش کشاورزی استان در حوزه آبزیان است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ارزش تولیدات بخش کشاورزی این استان ۴۵ هزار میلیارد تومان است که از این عدد ۴۵۰۰ میلیارد آن به تولیدات آبزی‌پروی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه ۴۷۰ مزرعه پرورش ماهی مجاز در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، توضیح داد: ١۴ درصد از تولیدات آبزیان کشور در این استان تولید می‌شود.

برزگر با تاکید بر اینکه بالغ بر ۶۰ درصد غذای ماهی کشور در این استان تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: ارزش کل تولیدات آبزیان چهارمحال و بختیاری ۲۰ همت است، بخش گسترده‌ای در این حوزه در حال فعالیت هستند.

رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آمار تولید آبزیان در این استان در چند سال گذشته بین ۲۲ تا ۲۳ هزارتن متوقف شده بود، عنوان کرد: اما خوشبختانه در سال‌ گذشته با ساختارهای قبلی و تنها با پیدا کردن بازارهای جدید، تولید آبزیان استان ۱۰ هزارتن افزایش پیدا کرد.

وی تاکید کرد: درخواست می‌شود انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان ماهیان سردابی در اتاق بازرگانی استان چهارمحال و بختیاری تشکیل شود، همچنین برای صادرات این محصول نیازمند یک آزمایشگاه مرجع هستیم.

اولین رویداد استارت‌آپی در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

همچنین شهرام زارع  در این جلسه با تاکید بر اینکه ورود به حوزه زنجیره ارزش یکی از اقدامات ارزشمند وزارت کشور در چند سال اخیر بود، اظهار کرد: قرار گرفتن یک محصول تولیدی در زنجیره ارزش فواید بسیاری دارد.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری افزود: تکمیل زنجیره ارزش فولاد در دستور کار قرار دارد، تکمیل زنجیره ارزش محصولات به کاهش رکود نیز کمک می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران(اکسپو)، خاطرنشان کرد: این استان در حوزه ارائه زنجیره ارزش محصولاتی مانند بادام و ماهیان سردآبی در این نمایشگاه عملکرد مطلوبی داشت.

زارع با بیان اینکه بودجه‌ای برای تکمیل زنجیره‌های ارزش در کشور اختصاص داده نشده است، عنوان کرد: درصدد هستیم تا بودجه‌ای برای زنجیره‌های ارزش از اتاق بازرگانی ایران درخواست کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: هر فردی که در راستای بهبود فضای کسب و کار فعالیت می‌کند، عضوی از اتاق بازرگانی است.

 

به گزارش بازار کار، ۲۱ اثر به دبیرخانه اولین رویداد آموزشی و استارت‌آپی طرح توسعه زنجیره ارزش راهبردی ماهیان سردآبی کشور واصل شد که با نظر هیات داوران ۱۱ اثر برگزیده و اثر خود را در این رویداد ارائه دادند و در نهایت ۳ اثر برگزدیده و دو اثر شایسته تقدیر شد.

ارسال نظرات