اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۱۹۰
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی و رییس ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل این نهاد با تشریح فرآیند انتخاب ۵ جهادگر ممتاز و ۴۱ جهادگر شایسته تقدیر، از رونمایی ۵ طرح شاخص جهاددانشگاهی در حوزه های مهندسی و پزشکی، کشاورزی و هنر، علوم انسانی و اجتماعی خبر داد.
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

به گزارش بازارکار از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن فارسی معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی و رییس ستاد بزرگداشت چهل و چهارمین سالگرد تشکیل این نهاد، امروز 14 مردادماه در نشست خبری چهل و چهارمین سالگرد تشکیل این نهاد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور و شهید اسماعیل هنیه و آروزی توفیق برای دولت جدید اظهار کرد: جای نگاه و توجهی که شهید جمهور به همه سرمایه‌های مدیریتی نظام داشت در ادوار ریاست جمهوری خالی بود. ایشان تاکید داشتند حتی از ظرفیت رئیس قبلی جهاد هم استفاده شود و این اتفاق افتاد و وی به عنوان عضو هیات امنای جهاددانشگاهی پیشنهاد و منصوب شدند. نگاه نکردن به جهاددانشگاهی به عنوان یک باشگاه سیاسی نکته ای بود که دکتر مسلمی نائینی با الهام از رهنمود و توصیه دکتر رئیسی تاکید داشتند در انتصابات جهاددانشگاهی مورد توجه شود. از این رو بحث خالص سازی، ظلمی در حق شهید رییسی بود که رخ داد.
وی در ادامه به بیان ارقامی در خصوص انتصابات این نهاد پرداخت و تصریح کرد: ار دوره قبل تقریبا ۳۲ مدیردر سمت خود ابقا شدند فارغ از سلیقه و فکری داشتند، ۳۴ تغییر داشتیم که ۴ مورد آن به خاطر بازنشستگی بود. حدود هفت نفر استعفا بود، یک ماموریت و یک انتقال به دانشگاه و ۱۴ پایان حکم داشتیم. این موضوع و نگاه در تراز انقلاب و استفاده از ظرفیت همه نیروهای انقلاب اسلامی در جهاددانشگاهی در دوره دکتر مسلمی به نحو اکمل توجه شده است و اگر کسی بخواهد مرود کند می بیند در مدیران جهاد دانشگاهی افراد با سلایق مختلف در دفتر مرکزی و در واحدهای ما حضور دارند.
معاون هماهنگی و امور مجلس جهاددانشگاهی در ادامه به تشریح برنامه های این نهاد در چهل و چهارمین سالگرد پرداخت و گفت: سه‌شنبه 16 مرداد ماه برنامه تجدید میثاق با آرمان امام راحل را در محل مرقد امام خمینی (ره) خواهیم داشت. ویژه برنامه سالگرد نیز در محل دانشگاه علم و فرهنگ  ساعت ۱۶ برگزار می‌شود که در این برنامه از 5 طرح‌های شاخص در حوزه مهندسی و پزشکی، کشاورزی و هنر، علوم انسانی و اجتماعی رونمایی می‌شود.
دکتر فارسی همچنین از افتتاح کارخانه داروهای گیاهی در مجتمع شهدای جهاددانشگاهی و رونمایی از سامانه برخط اطلس فرهنگی در برنامه سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی خبر داد و افزود: در این مراسم معرفی جهادگران ممتاز و شایسته تقدیر را داریم که فرق آن با سال قبل این است که در گذشته مراسم معرفی جهادگران نمونه را داشتیم و بر اساس شاخص هایی که داشتیم تعداد مختلفی را معرفی می‌کردیم. اما امسال بر اساس همان شاخص ها با عنوان جهادگران شایسته تقدیر از ۴۱ نفر در حوزه‌های مختلف پژوهش و فناوری، آموزشی و کارآفرینی، فرهنگی، تجاری سازی، پشتیبانی و روابط عمومی، حراست و اصحاب رسانه تقدیر شده و در ادامه جهادگران ممتاز معرفی می‌شوند.
وی ادامه داد: همچنین به لحاظ کیفی و کمی سعی کردیم دقت نظر بیش از پیشی داشته باشیم و ملاک برای معرفی این جهادگران ممتاز آن است که دیگران بتوانند از این افراد الگو بگیرند. شاخص های ما در این زمینه علاوه بر شاخص های عمومی در حوزه خلاقیت برای شکستن بن‌بست ها و تحول آفرینی و مسئولیت پذیری و نظم پذیری و... است. کارگروهی چندین ماه بر این امر کار کرد و حدود ۷۰ نفر از واحدهای مختلف برای جهادگران ممتاز به ما معرفی شد. نهایتا به این جمع بندی رسیدیم پنج نفر از جهادگران ما به عنوان جهادگر ممتاز معرفی شوند. این انتخاب بر اساس نظر هیات داوری است که بیانیه آن در جلسه سالگرد قرائت می‌شود.

ارسال نظرات