ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۶۰۱۹۷
توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی
تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای توانمندسازی مهارتی دانشجویان و اشتغال پایدار به امضا رسید.
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹

به گزارش بازارکاراز دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در راستای اجرای طرح ملی "توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی" با رویکرد اشتغال فراگیر، تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسط سیدعلی حسینی، مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران و علیرضا رهایی رئیس دانشگاه امضا شد.
موضوع این تفاهم‌نامه ایجاد مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی به عنوان یکی از شعب مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است و بر این اساس مقرر شده است نسبت به فراهم آوردن تمهیدات لازم و برنامه‌ریزی برای اجرای دوره‌های مهارت آموزی و ارائه خدمات مشاوره و هدایت آموزشی و شغلی متناسب با شرایط و نیاز بازار اقدام شود.
توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی در واحدها و پردیس‌های دانشگاهی زیرمجموعه در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه‌ای، فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد دانش آموختگان رشته‌های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در راستای انجام مأموریت‌ها وتکالیف سازمانی از اهداف این همکاری مشترک به شمار می‌رود.
اعطای مجوز تأسیس این مرکز از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای به دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تعیین یکی از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تحت پوشش به عنوان "مرکز معین" و معرفی رئیس آن به دانشگاه، بررسی صلاحیت‌های فنی و تخصصی مربیان معرفی شده از سوی مرکز و در صورت تأیید، ورود اطلاعات وی در سامانه ویژه مربیان و بررسی و تأیید نهایی دوره‌های آموزشی تعریف شده از تعهدات سازمان فنی و حرفه‌ای تعیین شده است.
صدور گواهینامه‌های مهارت برای قبول شدگان در آزمون‌های پایان دوره مرکز و یا گواهی و تأییدیه برای حضور متقاضیان در دوره مهارت آموزی ویژه از دیگر تعهدات این سازمان اعلام شد .
در این تفاهم نامه همچنین طرفین متعهد شدند نسبت به همکاری در چاپ مقالات مرتبط با موضوع تفاهم‌نامه در نشریات و مجلات طرفین، تهیه فیلم و سایر منابع آموزشی و کمک آموزشی مورد نیاز طرفین، فراهم سازی زمینه اجرای واحدهای درسی کارآموزی، کارورزی، آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و غیردولتی اقدام کنند.
کارگزار اجرای این طرح اداره‌ کل فرهنگی دانشگاه است و جزئیات این طرح از طریق پایگاه اینترنتی این اداره،‌ به نشانی farhangi. aut.ac.ir اعلام می‌شود.

ارسال نظرات