اربعین حسینی برتمامی عزاداران تسلیت باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۶۰۲۰۷
حضور ۱۲۰ مدیر زن در بخش‌های مختلف این نهاد
مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور بانوان، اعلام کرد که ۴۳ درصد اعضای این نهاد را بانوان تشکیل می‌دهند.
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۶

به گزارش بازارکار، دکتر نجمه یزدانفر مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور بانوان در نشست خبری چهل ‌و چهارمین سالگرد تشکیل این نهاد که امروز 14 مردادماه برگزار شد، بیان کرد: 43 درصد اعضای جهاددانشگاهی را بانوان تشکیل می‌دهند که از این بین پنج و نیم درصد پست‌ زنان، پست مدیریتی است. همچنین 120 مدیر در بخش‌های مختلف و 14 رئیس پژوهشکده و واحد در جهاددانشگاهی از بانوان هستند.
وی با اشاره به اینکه پست مشاور امور بانوان در چهل و دومین سالگرد جهاددانشگاهی ایجاد شد، درباره اقدامات این پست در حوزه‌های مختلف مربوط به مسائل زنان، تصریح کرد: این پست عملا دو مسیر و راه را برایمان باز کرد. اول آنکه بتوانیم با استفاده از این ظرفیت محیط مناسب‌تری برای نقش آفرینی بهتر بانوان همکار در جهاددانشگاهی و در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری ایجاد کنیم.
مشاور رییس جهاددانشگاهی در امور بانوان افزود: هدف ما رسیدن به الگوی سوم زن مسلمان است تا برای نهادینه شدن این الگو در جامعه تلاش کنیم که فرد در کنار توسعه فردی و خودباوری، همزمان در محیط خانواده، فرزندآوری، همسری و حتی نقش فرزندی برای والدین فعالیت اجتماعی و فرهنگی در جامعه داشته باشد. در کنار این بازخورد داخلی، امکان ارتباط بیشتر با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز فراهم شد تا در سیاست گذاری‌های کلان نقش جهاددانشگاهی را پررنگ‌تر کنیم و در جامعه ایفای نقش بیشتری داشته باشیم.
دکتر یزدانفر با اشاره به اجرای بیش از 100 طرح پژوهشی در زمینه ناباروری و جلوگیری از آن و اقدامات درمانی در این حوزه و نقش آفرینی جهاددانشگاهی در اجرای قانون جوانی جمعیت، بیان کرد: بانوان جهاددانشگاهی در این حوزه نقش ارزشمندی داشته‌اند. ارتقا جایگاه مدیریت بانوان در جهاددانشگاهی و حضور در شوراهای عالی تصمیم‌گیری و ارتقا جایگاه مدیریت بانوان در این نهاد از دیگر اقدامات ما بوده است.
وی در خصوص کسب افتخارات بانوان جهاددانشگاهی در سال گذشته گفت: بانوان جهاددانشگاهی در دومین کنگره بانوان تاثیرگذار حضور داشتند و جزو تیم برگزیده این کنگره در سال 1402 ، یکی از تیم‌های تخصصی این نهاد بود. تعدادی از خانم‌ها در رسته دانشمندان یک درصد برتر جهان و دانشمندان پر استناد قرار گرفتند و همچنین بسیاری از بانوان این نهاد حائز رتبه‌هایی در مسابقات قرآنی، ورزشی و هنری در کشور هستند.

ارسال نظرات